wat is het wettelijk garantietermijn na vervanging armband ?

ik heb in juni 2013 een armband van buddha to buddha gekocht met daarop een halfjaar garantie. na 4,5 maand ging de sluiting van de armband kapot. Ik ben terug gegaan naar de winkel en hij werd netjes opgestuurd. Vorige week week ik gebeld, dat er een NIEUWE armband voor me klaar zou liggen. ik ben hem direct gaan halen. In de winkel werd mij doodleuk verteld dat ik op de NIEUWE armband verder geen garantie meer zou hebben tot en met de garantieperiode van de VORIGE armband. Nu is mijn vraag; ik heb toch een nieuwe armband gehad, daar hoort toch een nieuwe garantie op te zitten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Als je bij je nieuwe armband een nieuwe bon met datum hebt gekregen heb je een nieuwe armband met nieuwe garantie van een half jaar, heb je geen nieuwe bon met daarop de nieuwe leverdatum zul je niet kunnen bewijzen dat je armband nog geen half jaar oud is en kun je dus geen aanspraak maken op een nieuwe garantieperiode
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Garantie periode geldt vanaf het moment dat je het hebt gekocht, dus hier is dat een halfjaar na de aankoop. Indien het binnen de garantietijd en aan de garantievoorwaarden voldoet, zijn ze verplicht om dit probleem gratis op te lossen. Dit kan door het te repareren, of door een vervangstuk te geven.
Aangezien de aankoop van de armband nog altijd die ene dag is, geld de garantie dus tot de oorspronkelijke datum.
Wees blij dat ze je een nieuw geven, want als je dan beredeneerd gaat die dus weer een halfjaar mee. Ze konden evengoed de oude hebben hersteld, maar dat betekend dus dat buiten hetgeen dat vervangen is, de rest al gedeeltelijk gesleten is, dus een nieuw krijgen komt voordeliger uit. En zeker omdat de garantie betekent 'het is zo stevig dat het zo lang meegaat bij normaal gebruik ' en ze dus zelf opdraaien als het tijdens de garantie kapot gaat bij normaal gebruik. Dus kan het zijn dat na 7 maand in je bezit te zijn, plots het touwtje doorbreekt omdat het versleten is, dan ben je er vet mee dat het slotje vernieuwd is als je dan moet opdraaien voor de reparatiekosten van het touw. Bij het nieuw kan je ervan uit gaan dat het toch weer 4,5 maand meegaat (of volgens de garantieredenering weer 6 maand), en dat gratis.