Zijn medion laptops te vertrouwen en is de garantie goed?

Ik moet voor een vervolgstudie een laptop kopen. Nu wil ik een laptop voor zowel studie als vrije tijd. Dus met een redelijke videokaart. Ik heb maximaal 600 euro en wil daar een nvidia videokaar voor krijgen, nu zag ik heel toevallig dat de laptops van medion deze hebben, en onder de 600 euro? Ik wil er best een kopen, maar hij moet wel 3 jaar mee kunnen. Gaat dat lukken met deze laptops, en is de 2 jaar garantie goed?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

2 Jaar garantie is inderdaad gewoon prima. Bij veel merken krijg je dat niet eens, zeker niet bij laptops goedkoper dan 1000 Euro. In principe geven van de reguliere merken alleen Asus, Sony, MSI en Samsung standaard twee jaar garantie, en Toshiba meestal ook. Medion doet het dus ook.

Medion levert vooral dikke specs voor een lage prijs. Het is geen topkwaliteit, maar ook niet slechter dan de gemiddelde laptop, mits je er normaal mee omgaat. Kwa onderdelen is het wat minder, maar dat merk je alleen wanneer je je laptop zwaar gebruikt, en je hem dus veel bij je draagt, en wat meer fysieke stress op het ding zet.

Waarschijnlijk dat er ook minder ruimte is voor het runnen op hoge temperaturen. Maar dit is naar redelijkheid getest. Sowieso heb je 2 jaar garantie, en hoef je je dus niet echt zorgen te maken.

Wil je echter absolute zekerheid in termen van kwaliteit, dan moet je kijken naar iets van Asus of Toshiba, die bekend staan als de laptop-merken met het minste uitval. Kwa specs betaal je vaak dan wel wat meer, zeker als je ook een goede videokaart wil.

Maar kijk ook eens naar de CX6x (15,6") of CX7x (17") -serie van MSI. In die serie hebben ze voor een lage prijs altijd wel aardige videokaarten. Even snel gekeken, heb je voor onder de 600 Euro opties met een GT635M (MSI CX61 0NE-252NL) en GT645M (MSI Classic CX70 0NF-085NL & MSI Classic CX70 0NF-224NL). Als merk ook wel wat betrouwbaarder. Veel onderdelen in Medion-PC's komen weliswaar van MSI, maar zijn toch met een andere (mindere) kwaliteitsnorm gemaakt.

Wil je toch de beste kwaliteit met een redelijke grafische oplossing, dan heb je momenteel een interessante aanbieding bij 4Launch. De Asus N56DP-S3007V kost momenteel 600 Euro. Deze mooi vormgegeven notebook heeft een A10-4600M van AMD. Dit is een zgn. APU. Een CPU met een sterke geïntegreerde GPU. Hierdoor heb je dus een mooi vormgegeven redelijk zuinige notebook die toch aardige prestaties kan bieden. Maar de GT645M is wel sneller. De CPU van de A10 is ongeveer gelijk aan een i3. Dus van een i3 met een GT645M krijg je gewoon betere prestaties in games. Als het coderen/decoderen van video belangrijker is, waar de A10 weer erg goede ondersteuning voor heeft door de hardware-matige decoder en de 4-cores van de A10 is de A10 weer een betere keus.

Check Youtube als je wat filmpjes wil van hoe gameplay gaat met een bepaalde videokaart.

In de bron heb ik de 4 genoemde laptops naast elkaar gezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor deze reactie en de link met de vier laptops
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan. Bij vragen, hoor ik het wel.

Andere antwoorden (2)

Zolang het werkt zijn ze goed en snel. Als het stuk is zou ik niet te veel van de garantie verwachten. Ze doen hun best maar kunnen heel vaak geen onderdelen leveren. Ik zou bij bto.eu een laptop bestellen en drie jaar pickup en return garantie erbij kopen, scheelt veel gedoe
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zoon heeft zijn Medion laptop bij de Aldi gekocht. Na anderhalf jaar kreeg hij problemen met de koeling, bij de Aldi deden ze niets, hij kreeg het adres van Medion en moest de laptop daar naar toe sturen. Dat heeft hij gedaan, na een week kreeg hij zijn laptop gerepareerd terug en zelfs toetsen die hij mistte, dat waren er 2, door eigen schuld, waren er nieuw opgezet. Ook was de laptop keurig schoon gemaakt. Er kan dus wel iets stuk gaan aan de laptop, maar wij hebben een prima ervaring wat de garantie betreft. Mijn zoon is trouwens een actief gamer, dus dat van die koeling was eigenlijk niet eens zo vreemd, ik vermoedt dat weinig laptops dit aangekund zouden hebben :) Nu, 4 jaar later gebruikt hij zijn laptop nog steeds. bij de Aldi zijn ze betaalbaar, maar verwacht niets van de Aldi zelf, al zijn ze dat wel verplicht als verkoper van de apparaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer een laptop samengesteld wordt, kun je verwachten dat hij gebruikt wordt met de specs waarmee het uitgerust is. Wanneer er dus een goede videokaart in zit, mag je verwachten dat de koeling afdoende is uitgevoerd. Dat van die toetsen is echter wel netjes (hoewel het ze natuurlijk maar weinig kost). En sowieso kan het natuurlijk altijd voor komen dat een apparaat kapot gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En een coolpad? Zou dat helpen met dit probleem? Die kan ik dan wel alleen maar thuis gebruiken, maar op school ga ik hem toch niet intensief gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een coolpad is niet iets waar je van afhankelijk zou moeten zijn. En bij een normale laptop, duur of goedkoop is dat ook niet het geval. Pas als je zelf hebt lopen klooien (overklokken bijv.) of er iets mis is met de koeling, is het echt nodig. Kortom de enige legitieme reden om een coolpad te gebruiken is eigen comfort (dus dat je een laptop op je schoot kan gebruiken zonder dat het oncomfortabel warm wordt). Alle andere reden hebben te maken met een slecht ontwerp. Een lawaaierige koeling, wat veel goedkopere HP-laptops bijv. hebben kan het ook tegen helpen. Maar een goed ontworpen laptop zou dat probleem sowieso niet mogen hebben. Het geval dat crea omschrijft mocht gewoon niet voor komen en is terecht onder garantie ook opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Ricolav, voor het beantwoorden van de vragen, eerlijk gezegd had ik het zo niet gekund, ik weet van mijn zoon dat Medion goede service biedt, dus daar is mijn antwoord op gebaseerd, toch is het meer uitzondering dan regel dat er meer wordt gedaan, dan wat in de garantie valt en zeker omdat daar ook niet over geklaagd was.