Bol.com levert niet volgens hun voorwaarden wat kan ik nu doen?

Afgelopen vrijdagmiddag iets bestelt.. Er stond bij het artikel vandaag voor 22.30 besteld morgen geleverd. Ik heb om 14.00 uur de bestelling geplaatst. Zaterdag netjes een mailtje gehad uw producten zijn verzonden en zullen vandaag geleverd worden. Rond 14.00 de post met het pakketje. Blijkt dat ze maar de helft hebben geleverd. Telefonisch contact met bol.com zij leggen de schuld bij de post. Wat nu? Ik heb besteld bij bol omdat het zaterdag geleverd zou worden. Ik vind dat het het probleem van bol is en niet van de post. Als bol iets beloofd moeten ze het nakomen hun gaan namelijk met mij de overeenkomst aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.9K

Antwoorden (4)

Als eerste eens nagaan hoeveel track en trace nummers je hebt gekregen. Meerdere producten verzenden ze in aparte dozen. Dus als jij 2 mails hebt ontvangen dat je pakketje onderweg is, hebben ze de order in 2 dozen gesplitst. Dit betekent dus dat jij maar een van de 2 dozen hebt ontvangen. Waarschijnlijk is de zending blijven steken in het sorteercentrum en komt dus later.
Even je mail nakijken dus.
Bol.com heeft 30 dagen de tijd om te leveren. Dat ze slogans gebruiken zoals volgende dag geleverd is niet relevant. Staat ook niet in de verkoopvoorwaarden van bol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanuit juridisch oogpunt betekent 'levering' niet dat de verzender zich verplicht om het product de volgende dag bij jou thuis af te leveren. De levering van goederen omvat 'het geheel aan handelingen dat tot doel heeft een goed van het vermogen van een vervreemder in het vermogen van een verkrijger te doen overgaan'. Officieel is de enige verplichting waaraan Bol.com zich moet houden dat ze de bestelling uiterlijk de volgende dag (!) aanbieden ter verzending. Ze stellen immers: "Morgen geleverd". Formeel kan dat betekenen dat ze het artikel de volgende dag pas op de post doen.

Zelfs als er zou staan "Morgen thuisbezorgd" of "Morgen thuis afgeleverd" kan de ontvanger zich niet op wanprestatie beroepen als de bestelling niet op tijd arriveert. Daarvoor is immers het verzendbedrijf verantwoordelijk en dat zal zich beroepen op 'overmacht' of 'onvoorziene omstandigheden'.

Anders is het als je bij de bestelling uitdrukkelijk met de leverancier hebt afgesproken dat het product (bij voorbeeld ter gelegenheid van een bepaalde gebeurtenis, zoals een verjaardag of trouwerij) de volgende dag zal worden thuisbezorgd: in dat geval is de verzender in gebreke gebleven als het product niet op tijd wordt afgeleverd.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er STAAT morgen geleverd: "
Voor 22.30 uur besteld, de volgende dag in huis Voor het merendeel van het assortiment bij bol.com geldt dat je je artikel de volgende dag in huis ontvangt wanneer je op een werkdag bestelt voor 22.30 uur. Ik verbaas me dat er echt nergens op de site een voorbehoud is gemaakt en tot mijn verbazing heeft de vraagsteller een punt!
Pieter2011
11 jaar geleden
"Voor 22.30 uur besteld, de volgende dag in huis" is natuurlijk een prachtige slogan die ongetwijfeld veel mensen over de streep al trekken, maar is geen garantie dat je het product de volgende dag ook thuisbezorgd krijgt. Als je op "Vandaag besteld, morgen in huis" klikt, kom je op een pagina waarop je het volgende kunt lezen: Voor 22.30 uur besteld, de volgende dag in huis Voor het merendeel van het assortiment bij bol.com geldt dat je je artikel de volgende dag in huis ontvangt wanneer je op een werkdag bestelt voor 22.30 uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar bedoelen ze mee dat er een aantal artikelen zijn waarvoor dat niet geldt, dan staat het ook bij dat artikel maar dat is dus geen voorbehoud dat je geen rechten kunt ontlenen aan die voorwaarde. Heel vreemd!
Pieter2011
11 jaar geleden
Oké, de leveringsvoorwaarden dan. Zodra je iets bestelt, verklaar je je akkoord met die voorwaarden. Daarin staat o.a.: het bedrijf zal geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen. Kortom, niks "Vandaag besteld, morgen in huis". De enige garantie die ze geven is dat het product "met bekwame spoed, binnen 30 dagen" wordt afgeleverd.
Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met Bol.com. Omdat bij jouw als klant een bepaalde verwachting is gewekt, waarin je teleurgesteld bent.

Juridisch gelijk is iets anders, maar goede bedrijven reageren daar op. Ik had iets dergelijks aan de hand met Bol.com, en dat leverde mij een tegoedbon op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon even contact opnemen met Bol.com, liefst telefonisch, ik heb zo'n ervaring ook gehad en ze waren zeker niet flauw.