Terugbrengen zonder bonnetje?

Beste,
Ik heb 1,5 week geleden iets bij de America Today gekocht.
Nou wil ik het terugbrengen, maar ben mijn bonnetje kwijt?

Heb ik nu een probleeM?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen kunnen mijn antwoord niet waarderen dus deel ik je mijn mening maar via deze reactie: "Maar je kan wel een beetje vals spelen: veel winkels accepteren een kopie van een bon, je kan het zelfde artikel dus nog een keer kopen en van die bon een kopie maken. Met de kopie breng je dan een artikel terug en met het origineel het andere artikel. Echt heel netjes is het niet natuurlijk dus ik raad het je ook niet aan…"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan jouw antwoord wel waarderen hoor ;-)
Hou wel van mensen die creatief zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk niet als je van jezelf weet dat je het binnen de termijn van de eerste aankoop terugbrengt, ook al doe je het dan met een andere bon. De een vindt dit verantwoord en de ander niet; ik weet niet wat ik zelf zou doen...

Het beste antwoord

als jij niet op een andere manier kan aantonen dat je het daar gekocht hebt, dan heb je een probleem ja.
maar als je gepint hebt, dan is een bankafschrift ook voldoende bewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een bankafschrift voldoende bewijs? Ik ben bang van niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt ook een beetje aan de winkel of ze daar moeilijk over doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit mijn ervaringen is een bankafschrift vaak voldoende bewijs..

Andere antwoorden (7)

Een probleem is natuurlijk subjectief. Ik zou in jouw geval gewoon naar de winkel gaan en eerlijk en op een vriendelijke manier zeggen wat er is gebeurd en vragen wat ik wil. En natuurlijk ook laten zien dat het product er nog goed uit ziet. En alstublieft helpt ook wel eens. Maar ja, garantie heb je niet, ligt ook aan de verkoper...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt natuurlijk aan de reactie van de winkel maar wetelijk hoeven ze niets terug te nemen na 1,5 week dus ook niet met een bonnetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
terugnemen is in nederland geen recht maar service van de winkel, ze zijn er niet toe verplicht (tenzij er iets aan mankeert maar dat is een heel ander verhaal).

dus mogen ze ook zelf de voorwaarden stellen, sommige zeggen, binnen een week maar anderen (bijv de gamma) geven je een maand.

vrijwel iedereen wil toch wel dat het in originele verpakking is of met het label eraan EN een kassabon.

MAAR: een brutaal mens heeft de halve wereld. Je kunt het proberen, misschien herkennen ze je en hebben ze medelijken, maar een recht heb je niet
13 jaar geleden
Als je precies weet op welke dag en rond welke tijdstip je het hebt gekocht kunnen ze het misschien opzoeken via de kassarol.

Ik heb dat ooit een keer gehad in de C&A ik had een jasje gekocht voor mijn dochtertje en ze vond hem achteraf toch niet zo leuk maar ze vond het zielig om dat tegen mij te zeggen.
1 mnd later zei ze het toch maar, ik het kaartje gelukkig er nog op hangen.
Maar het bonnetje had ik niet meer.

Ik dacht ik ga het toch proberen want tenslotte heb ik het kaartje er nog aan hangen.
Ik zei ik heb geen bonnetje meer want alle kleren paste ze, maar deze jas vond ze niet zo leuk en legde het uit dat ze het zo zielig vond om dat tegen mij te zeggen.

Toen ze vroeg of ik nog (ongeveer) wist wanneer ik het had gekocht en rond welke tijd stip kon ze het opzoeken.
Want er hangt een streepjes code aan het kaartje op de jas en via die code kon ze het opzoeken en via de datum en tijdstip kon ze makelijker zoeken.

ALs ik het goed had gehoord kon zelfs tot 3 mnd terug geloof ik opzoeken.

En die van mij had ze gevonden doordat ik het kaartje er nog aan had hangen en de tijdstip en de dag nog precies wist te vertellen en ik kreeg mijn geld gewoon terug.

Misschien kan je het zo proberen als je de tijd en datum misschien nog weet.

Wie niet waagt wie niet wind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga gewoon terug en zég dat je het bonnetje niet meer hebt, maar wel iets in de plaats wil kopen van dezelfde prijs of iets meer zodat de aankoop gecompenseerd wordt op die manier, met een beetje geluk kom je er op die manier goed vanaf. Succes, ermee..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breng het terug met het bankafschrift (als je gepind hebt, want als je contant hebt afgerekend kan dat natuurlijk niet).

In de bron staat beschreven wat je kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, mijn vriendin heeft ooit een tas gekocht. En zij had het zelfde dilemma, dit is dus wat ze deed. Ze wist waarneer en hoelaat ze het had gekocht n dat hebben ze na gekeken, en het klopte. Dus ze moch ruilen.