Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Kan ik een geaccepteerd servicepakket bij de aankoop van een bril achteraf nog weigeren?

Goedemorgen, gisteren een bril gekocht. Op de bon werd een service pakket benoemd. Wat aardig van de brillenzaak dacht ik nog Thuis zag ik dat het 44 euro kostte.( BGP. ) Opgezocht wat
dit betekende, blijkt het een verzekering te zijn. Ik heb een handtekening gezet voor akkoord. Mij is niet gevraagd of ik een verzekering wilde.. en ben het ook niet eens met de manier waarop ze dit benoemd hebben. Kreeg het totaalbedrag te zien waar ik mee akkoord ben gegaan. Kan ik deze verkapte verzekering alsnog weigeren? Mvg B Ubbink.

2.8K
1

Moet autoverkoper (dealer) zich aan koopovereenkomst houden ondanks tikfout?

Kwestie: (bijna) mijn eerste occasion gekocht bij bekende BOVAG autodealer met inruil auto 2010. Verkoper had eerder foto's gemaakt van inruilauto (ook kilometerstand). Blijkt een cijfer te zijn vergeten in kilometerstand. Paar uur na tekenen koopovereenkomst werd ik gebeld om km-stand na te vragen (i.o.v. zijn leidinggevende), die had ik niet paraat en gewezen op de gemaakte foto's. Daar kwam hij achter zijn fout en gaf aan dat de inruilwaarde voor mijn auto met 4K zakte van 6K naar 2K. Ik kreeg 2 dagen erna op mijn verzoek een schriftelijke bevestiging, dat hun de koopovereenkomst om deze reden ontbinden. Helaas staat ergens op laatste pagina de foutieve km-stand, op eerdere pagina's hebben wij beiden getekend. Hierdoor ga ik ervan uit dat ik te naïef ben geweest (kenteken was immers juist). Maar toch vraag ik mij af of zij zich er zo makkelijk aan af kunnen doen, door een tikfout van een verkoper. Ik had de aankoop van mijn eerste eigen auto toch anders voorgesteld, het was een teleurstelling.

Vanaf wanneer gaat retourtermijn h&m in?

Hallo,
Ik heb laatst een pakketje besteld bij h&m. Nu was ik het even vergeten maar ik wou deze bestelling nog retourneren. De retourneertermijn is 30 dagen (staat op de meeste plekken, maar op het besteloverzicht dat bij je pakketje komt staat 28 dagen?), alleen ik kan nergens duidelijk vinden vanaf wanneer deze in gaat. Op het besteloverzicht staat vanaf de verzenddatum die op je digitale kassabon staat, maar die kan ik nergens vinden. En ergens anders dacht ik te lezen vanaf het moment van ontvangst. Het pakket is verstuurd eind oktober, 1 november was hij op het pakketpunt en 2 november heb ik hem opgehaald. Als het echt geld als 30 dagen vanaf dat je hem in handen hebt kan ik hem dus vandaag nog retourneren. Maar weet iemand hoe dat nou precies zit? En stel, je retourneert hem een dag te laat, krijg je dan gewoon je geld niet terug?

1.3K
0