Moet de wjnkel mij de korting geven die erop staat?

Bij de drogist stond op de verpakking €5 korting maar bij de kassa ging het er niet af
De prijs die de kassa aangeeft is het bedrag
Zijn ze nu toch niet verplicht mij die korting tegeven

3 jaar geleden
in: Winkels
2K

Antwoorden (2)

Ja, de winkel moet je die korting geven. Maar het kan zijn dat de winkelprijs al inclusief 5 euro korting was.
Als de normale prijs € 10,- was en de winkel had er al € 5,- afgetrokken, kun je niet verwachten dat ze er nog eens € 5,- aftrekken.
Toegevoegd op 01 april 2021 15:25: tekst
3 jaar geleden
Betreft een korting van de winkel, of is het een korting van de fabrikant?
Fabrikanten kunnen ook een kortingsacties hebben. In dat geval moet je het bedrag van de korting bij de fabrikant terugvragen. In dat geval moet dit op de verpakking staan, inclusief waar en hoe je het geld kunt innen. De winkelier is dan niet degene die de korting geeft.