Bestaat er een bepaalde term voor winkels die over-de-datum-producten verkoopt?

Sommige winkels verkopen eten dat als over de datum is. Deze verkopen ze dan voor heel weinig geld. Is er een bepaalde naam voor deze winkels?

4 jaar geleden
in: Winkels
2.6K
SentWierda
4 jaar geleden
Er zijn winkels die tegen-de-datum-producten verkopen. Of anderstalige producten (bijv. Griekse tekst op de verpakking). Dat kan lucratief zijn, voor zowel winkels als klanten. Resp. zeer goedkope inkoop en zeer goedkope aankoop.
Maar over-de-datum-producten?

Antwoorden (3)

Ik denk dat je een outletsupermarkt bedoelt.
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Outlet heb ik tot nu toe altijd geassocieerd met kleding die 'uit' is.
Computoon
4 jaar geleden
Ik ook maar in 2013 schijnt een ondernemer in Schagen toch met zo'n outletsupetmarkt begonnen te zijn. RTL berichtte er in 2013 als volgt over: "Na de kleding-outlet is er nu ook de outlet-supermarkt. In de supermarkt kun je restpartijen kopen voor een prikkie. We zijn er dol op: koopjesjagen. Zoveel mogelijk winkels afstruinen om zo goedkoop mogelijk te shoppen. De restpartijenhandel is booming. Er komen steeds meer ketens bij die restpartijen opkopen. De nieuwste variant is de outlet-supermarkt. Cola voor een prikkie
In de supermarkt liggen producten die anders weggegooid worden. De artikelen kosten een prikkie. Zo kost een zak Lays chips naturel, light 0,50 cent. En voor 0,75 cent heb je een blikje tonijn van Deep Blue. Daar kunnen de AH en de C1000 niet aan tippen. Willem Stam is een outletsupermarkt gestart in Schagen. Het is een groot succes, vertelt hij: "Ik heb een hekel aan verspilling. Het is zo'n onzin om goede producten weg te gooien (...)"
Budgetwinkels, outletstore's.
4 jaar geleden
Budgetfood is zo een keten ...echter nog niet in heel Nederland. Dus hangt af van waar je woont of er een in de buurt is.