Dat hangt van de supermarkt af. Bij Albert Heijn bijv. kan het niet. Bij een aantal Jumbo-supermarkten kan het wel.

Albert Heijn heeft er tot nog toe van afgezien vanwege de hoge transactiekosten.

Overigens (maar dat is mijn gedachte) voegt dat betaalmiddel weinig toe aan het betaalgemak; in elke supermarkt kun je nu met je bankpas betalen. Het voordeel voor de creditcard zie ik alleen voor klanten uit andere landen die hier boodschappen komen doen; denk aan Amerikaanse toeristen die "de grote stad" bezoeken. Maar met de toch al lage marges in de supermarkt vermoed ik niet dat betalen met de creditcard breed toepassing zal krijgen in de supermarktwereld. Ze moeten ook nog langer wachten op hun geld en de administratie erop inrichten.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sommige mensen gebruiken hun creditcard om toch iets te kunnen kopen/betalen als ze geen geld meer genoeg hebben op gewone rekeningen en in de portemonnee. Omdat je via een creditcard op de pof kunt kopen. Pas achteraf word dat afgeschreven. Een soort lening eigenlijk.
Computoon
6 jaar geleden
Als het om die reden gebeurt vind ik het een vorm van "jezelf voor de gek houden". Net als geld lenen voor een vakantie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is ook zo. Helaas ken ik toch zulke mensen. Zelfs met verschillende credit cards. Alleen beseffen velen niet dat je het toch op den duur allemaal moet betalen. En met een rente ook nog als je pech hebt. Het werkt je juist verder in de nesten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij AH zijn de marges echt niet zo laag.
Dat hang behalve af van de supermarkt ook af van de credit card. Sommige credit cards werken niet overal. Ik ben het oneens met onderstaande reactie aangezien er voor veel consumenten grote voordelen verbonden zijn aan hun credit card. Zo kan je bijvoorbeeld sparen voor air miles of cash back.