Hoe heten die kleine doekjes die uitvouwen in een beetje water?

Ik heb ze ooit bij de Xenos gekocht in een zakje, maar daar kan ik ze niet meer vinden. Het zijn dunne doekjes die eruit zien als een pepermuntje en die je uit kunt vouwen. Is er een speciale naam voor? Als ik 'gecomprimeerde doekjes' google, kom ik alleen maar bij buitenlandse sites of een blog terecht, waar ik ook niet veel wijzer uit wordt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Winkelen
5.4K
bamibal
6 jaar geleden
Je kunt ze hier bestellen:
https://napkin-nederland.nl/producten/
jodyenboyke
6 jaar geleden
Liggen nog steeds bij de Xenos, bij de kampeer/buiten spullen, vandaag nog gezien in de vorm van een zonnetje....
Inekez1
6 jaar geleden
Vaak heet het Magic Towel, maar er zijn ook diverse andere benamingen (waaronder compressed towel) in omloop. Een fatsoenlijke Nederlandse benaming heb ik er nog niet voor gevonden.
Hema had ze ook ooit, maar momenteel niet in het assortiment. Ik zie ze eigenlijk nooit meer bij kampeerzaken e.d. Heel af en toe nog eens ergens met stripfiguren ofzo erop. Met het kampeerseizoen in aantocht komen ze misschien weer her en der in het assortiment.

Antwoorden (2)

De tabletten heten Napkin© en zijn geregistreerd door de Italiaanse firma Chic Trading.

Toegevoegd na 1 minuut:
https://napkin-nederland.nl/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bamibal
6 jaar geleden
Goed gevonden, zeg.
Inekez1
6 jaar geleden
Napkin is gewoon 1 van de vele merken die zulke doekjes verkoopt. Het is een merknaam en het product heet bij een andere producent of verkoper gewoon weer anders.
De gadget die bij Xenos verkrijgbaar was heet 'magic towel'. Er zijn geen recente gegevens over te vinden, dus ik vermoed dat ze daar niet meer te koop zijn.
Amadea