waarom heeft vans ook nog andere artikelen behalve schoenen?

Nou, mijn vraag is dus, waarom hebben ze rugzakken, t-shirts, shorts enz. gemaakt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen

Antwoorden (3)

Omdat mensen het kopen en Vans dan geld verdient.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om groter te worden, een breder publiek te trekken. Als een merk het goed doet, dan kun je veel meer en andere artikelen van dat merk verkopen, kijk naar Nike, Adidas of Esprit, die hebben datzelfde gedaan. Naamsbekendheid verkoopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat Vans dat al heel lang maakt allemaal.
Momenteel zijn de gympen een trend hier in Nederland, en leren heel veel mensen nu het merk kennen, door deze gympen. Maar het merk bestaat al sinds 1966 en maakt al die tijd ook al veel meer dan alleen schoenen.

Vans maakt met name kleding en materiaal voor skate-, BMX en wintersport. Dat zie je ook terug in de stijl van de schoentjes die nu overal in de winkels liggen.

Vans is een merk met een breed assortiment, maar ook een merk dat niet heel erg commercieel is. Dus het merk maakt al sinds haar bestaan meer dan alleen schoenen.

En waarom?
Heel simpel, Vans is geen schoenenmerk, maar een producten van uitrusting/kleding in een bepaalde (sport/lifestyle)categorie. En een uitrusting is meer dan alleen een paar schoenen: ook kleding en overige accessoires.
Kijk bijvoorbeeld naar een merk dat wintersportuitrusting verkoopt (bijv. Salomon). Die verkopen ook niet alleen ski's, maar ook schoenen, tassen, helmen, broeken enzovoorts.

Toegevoegd na 2 minuten:
Edit: In de laatste alinea moet 'producent' staan in plaats van 'producten'.