Zijn de winkels open in Nederland op 15 augustus?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
10.4K
burgos
10 jaar geleden
Ja,waarom niet??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tis maria hemelvaart burgos.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.youropi.com/nl/rome/article/winkelopeningstijden-14-131
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maria hemelvaart???? euh...nou, dat is hier in ieder geval geen nationale feest/zondag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die link...dat gaat over winkelopeningstijden in Rome...laatste keer dat ik op school zat lag Rome niet in Nederland...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zucht... ik geef alleen een voorbeeld dat er landen/steden zijn waar winkels nu wel dicht zijn om aan te tonen waarom de vraagsteller het vraagt.... Wie zegt Rome in Nederland ligt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In belgië is het ook een officiële feestdag: http://www.beleven.org/feesten/lijsten/landen.php?land=Belgie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had dat er dan even bij gezet, ik dacht dat je hem aanhaalde voorbeeld voor nederlnad
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan had je naar mijn antwoord moeten kijken smallbrother... ik ga er vanuit dat als je de reacties leest je OOK de antwoorden leest...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had ik ook gedaan pelle (je hebt zelfs een + van me gekregen), daarom vond ik het ook zo raar

Antwoorden (2)

Ja hoor, het is hier een normale werkdag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Die toevoging - het is een normale werkdag- zou ik dan weer achterwege laten. Winkels zijn doorgaans zaterdag en steeds vaker zondag open. Woonboulevards ook nog op allerlei feestdagen. Dus dat een dag een normale werkdag is zegt niets over of winkels al dan niet open zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja wel omdat de vraagsteller waarschijnlijk uit gaat van Maria Hemelvaart en dat is in sommige landen een officiële feestdag en in tegenstelling daarmee kom ik dus met mijn toevoeging dat 15 augustus in Nederland een gewone werkdag is. Dat heeft niets te maken met weekenddagen, het gaat om Maria Hemelvaart.
Ja hoor Nederland is geen overwegend katholiek land waar ze Maria Hemelvaart vieren zoals b.v. wel in Italië.