Zijn de winkels in het centrum in Eindhoven iedere zondag open tegenwoordig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen

Antwoorden (1)

Nog niet, maar er zijn wel plannen om dat te gaan doen. De zondagsopenstelling voor de levensmiddelenbranche (supermarkten) is sinds 1 juli jongstleden vrij te bepalen door elke gemeenteraad. Om te bepalen of ook de overige winkels in de Eindhovense binnenstad en in de wijken open mogen op zondag wil de gemeenteraad eerst de mening, opvattingen en opinies van winkeliers, ondernemers en andere betrokkenen horen. Daarom organiseert de gemeenteraad een hoorzitting op donderdag 29 augustus 2013, vanaf 19.00 uur in het stadhuis. De raad wil zoveel mogelijk informatie krijgen om in het najaar een besluit te kunnen nemen over een nieuwe Winkeltijdenverordening. Betrokkenen kunnen zich aanmelden voor die hoorzitting.
Amadea