Kan je opgepakt worden als je probeert wiet te kopen onder de achttien?

In de coffeeshop

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen

Het beste antwoord

Van de jongeren tussen de 12 en 17 jaar die cannabis gebruiken, kocht maar liefst 17 procent dat gewoon in een coffeeshop. Dat bleek uit cijfers van het Trimbos-instituut, die gepubliceerd werden in de drugsmonitor 2011. Het is voor minderjarigen echter verboden om in de coffeeshop softdrugs te kopen. Net zoals dat bij alcohol is moet de uitbater om legitimatie vragen. Degene die het verkoopt is strafbaar. De koper moet 18 jaar of ouder zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus wat is nou het antwoord?
Amadea
11 jaar geleden
Dat niet de koper maar de verkoper opgepakt zou kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cool, dat word spacen van de week

Andere antwoorden (1)

Nee, voor proberen wordt je niet opgepakt. Wel als je gekocht hebt.