Wat voor risico loop je als je een pakketje voor de buren aanneemt aan de deur?

Ik hoorde dat iemand een pakketje aannam voor de buren en die zeiden dat ze het niet besteld hadden en dat ze het zelf maar moesten uitzoeken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
1K

Het beste antwoord

Het enige risico lijkt me, dat ze het pakket niet komen afhalen maar de kans daarop is klein wanneer ze iets besteld hadden.

Omgekeerd lijkt het risico me groter. Stel dat je oneerlijke buren hebt en naar hen toegaat om het afgeleverde pakket op te halen. Buren: "Wij hebben niets gekregen." Het bezorgende bedrijf heeft aan zijn verplichtingen voldaan (als in hun voorwaarden stond dat bij 'niet thuis' aan de buren mag worden afgeleverd) terwijl je zelf niet meer in handen hebt dan het kaartje van de bezorger dat het pakket is afgeleverd bij de buren.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In principe loop je geen risico. Als je een pakketje aanneemt voor de buren dan weet je normaal gesproken dat je buren dit goed vinden. Als je in onmin leeft met je buren, dan neem je een pakketje niet aan.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of juist wel ;)
Amadea
11 jaar geleden
Mijn buren hebben een keer een ongewenst pakket voor mij in ontvangst genomen. Dat nam ik ze niet in dank af. Als ik thuis was geweest had ik het geweigerd. Nu moest ik veel moeite doen om het terug te sturen naar de afzender...
jc54
11 jaar geleden
@Amadea; een pakketje retour afzender sturen kost niet zo veel moeite......
Oké, je moet er even voor naar een postagentschap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe moesten de buren nu weten dat het pakket ongewenst was ?
Amadea
11 jaar geleden
Dat konden ze inderdaad niet weten. Maar de fout zit bij het bezorgende bedrijf, dat had niet bij de buren aan mogen bellen om op die manier mij het pakket op te laten dringen. Als de TNT (of hoe ze tegenwoordig heten) een pakket niet kan bezorgen stoppen ze een kaartje in de bus, en proberen het nog eens. Als je er dan niet bent kan je het zelf bij een postagentschap op gaan halen. Dat is de correcte procedure.
Geen enkel, als de leverancier om betaling verzoekt, komen ze niet bij jou, maar bij de besteller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aannemen Jan!
Kristal
11 jaar geleden
+1
Ik begrijp het toch goed, iemand pakt een pakje aan bestemd voor de buren, en de buren zeggen dat zij niets hebben besteld??
Het enige wat je dan kan doen is als je eerlijk bent het retour afzender te sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je maar niet voor hen betaalt, dan is het een neppakket.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je loopt geen enkel risico zolang je er maar niet voor betaalt, dan kan je niks gebeuren. Sommige buren die doen daar wel eens raar mee gewoon om je op de kast te jagen maar dat het jou gebeurd is een kans van 1 op een miljoen.