hoe kan het dat er prijzen oorlog is de pinda s van euroshopper gaan van 58 naar 79 cent ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
1.3K

Antwoorden (4)

Als je prijzenoorlog tussen de supermarkten bedoelt dan is dat wel zo hoor. Zowel AH als de Plus hebben net veel artikelen in prijs verlaagd. Dat die pinda's ineens een stuk duurder worden kan eraan liggen dat de oogst van pinda's tegen viel.
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Je hebt zeker dit bericht niet gelezen:
http://www.telegraaf.nl/dft/11719392/__Prijsactie_kassa_voor_AH__.html
De prijzen bij AH zijn de afgelopen tijd echt gigantisch gestegen, terwijl ze zelf beweren dat ze omlaag zijn gegaan...
zondag
12 jaar geleden
Nee ik lees de Televaag nooit. Verleden week kreeg ik het gebruikelijke foldertje van AH in de brievenbus waarin ze een aantal artikelen opnoemden die ze in prijs verlaagd hadden. Heb er niet eens naar gekeken want ik koop daar zeer, zeer zelden wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Verleden week kreeg ik het gebruikelijke foldertje van AH in de brievenbus waarin ze een aantal artikelen opnoemden die ze in prijs verlaagd hadden." Stel dat er 100 artikelen werden genoemd. Zo'n supermarkt heeft gemiddeld wellicht zo'n 7500 verschillende producten. Dus 7400 artikelen zijn niet in prijs verlaagd, of zelfs in prijs verhoogd?
zondag
12 jaar geleden
Ja die AH let toch op de kleintjes? Ze letten er goed op dat die in hun eigen zak gaan. Die 100 verlaagde prijzen zijn lokkertjes om de verhoogde 7300 artikelen aan de man te brengen; een kwestie van verkooptechniek.
Dat heeft te maken met de kost prijs van de pinda's. Als die hoger is geworden. Dan stijgt de verkoopprijs.
Daar heeft de prijzenoorlog niets mee te maken.
De prijzen oorlog is niets meer, dan welke supermarkt kan het voordeligst inkopen en neemt de kleinst mogelijke marges op zijn producten.
En dan hebben we het voornamelijk op a en b merken. De budget merken vallen daar meestal buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prijs van pinda's is veel hoger geworden, reken er maar op dat pindakaas etc. ook duurder worden.
De 'prijzenoorlog' woedt voornamelijk rond artikelen die in de testmandjes van de consumentenorganisaties zitten.
De prijzen daarvan komen in de krant. Andere artikelen worden 'stiekum' in prijs verhoogd. Dara let bijna niemand op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen prijzen waar je (veel) winst op maakt kan je naar beneden doen. Bij pinda's is dat dus niet het geval, c.q. een prijzen oorlog betreft slechts een bepert aantal producten (sowieso), c.q. is er voor dit product weinig concurrentie (dat kan ook zijn omdat anderen de prijzen ook verhogen van de pinda's).
Dat kan legio oorzaken hebben, zoals een slechte pinda-oogst bijvoorbeeld. Ook kan het nodig zijn pinda's in prijs te verhogen om de verminderde inkomsten uit die producten die wel in prijs zijn verlaagd, weer op te vangen.