Waarom plunderen mensen?

Wat maakt dat mensen gaan plunderen? Waarom in groepsverband? Is dit altijd als er rellen zijn of zijn er ook andere situaties? Waarom doen mensen dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
1.2K
Amadea
12 jaar geleden
Dat wordt ze door Ikea aangeleerd, want die willen hun winkeldochters graag kwijt!

Het beste antwoord

Mensen gaan over tot het plunderen..omdat ze domweg hun kans schoon zien.

Je bent geneigd te denken dat het dan alleen maar om arme en minderbedeelde mensen gaat..maar nee hoor..

Zelfs universitair geschoolden met hoge inkomens zitten erbij..

Plotseling doet zich de 'gunstige' gelegenheid voor en.. de dief in de mens wordt geboren.

Het is dus de menselijke zwakte die ervoor zorgt dat de mens tot dit primitief gedrag vervalt en daarmee toont de mens overduidelijk aan niet zonder corrigerende overheid (politie) te kunnen..

Groet,

Ton

Toegevoegd na 2 minuten:
En juist in groepsverband voelt de enkeling zich 'sterk' genoeg voor dit gedrag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Geen vast andwoord misschien een combinatie van dronken, geld spullen lozen mensen die woedend zijn op iets of oef iemand net als de rellen in Groot Brittannie het kon dus mensen die het nodig haden of wouden deden het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veelal begint het uit een gevoel van onrecht. Anderen hebben iets wat ik me niet kan veroorloven. Alleen zullen mensen niet snel zoiets doen maar als er 1 schaap over de dam is.......
Als hij het durft/doet dan ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebzucht.
1 van de 7 zonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen gaan plunderen uit protest, tegen het systeem...
Daarbij heb je plunderaars die het doen omdat ze hebberig zijn...
maar ook gewoon om er bij te horen
Je hebt ze erbij die het doen omdat ze honger hebben
Of om drugs te kunnen kopen met het geld wat ze gekregen hebben voor de gestolen spullen...
Sommige doen het voor de kick...

Tjaa, er zijn verschillende soorten plunderaars
Maar denk dat ze het het meest uit protest doen !