Waar kun je pure alcohol kopen?

niet drink alcohol.
Ik wil voor nail-art graag alcohol hebben, in tutorials op youtube noemen ze het 'rubbing alcohol'. ik heb geen idee waar ik dit zou kunnen kopen in nederland.

het komt voor in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=2kcdt4_5Ncc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
20.6K

Het beste antwoord

Bij alle drogisterijen. In jouw ge val zou ik 90% nemen om mijn instrumenten schoon te maken/houden en 70% is om de huid te ontsmetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
90% is niet kant en klaar te koop, dan wordt het 96% verder informatie klopt wel

Andere antwoorden (5)

pure alcohol bestaat niet. Wel kan je bij een goede drogist of apotheek 96% krijgen voor een paar euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan pure alcohol waarschijnlijk bij de apotheek en misschien ook bij de drogist kopen. Er zit dan een stof in waardoor je het niet kunt drinken. Het is dan medische alcohol (bijna puur).

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens bedoel ik met "bijna puur" een percentage tussen de 70 en 90%. Dit wordt gebruikt om te ontsmetten en kan je ook voor mail art prima gebruiken.

Je kunt het ook online kopen als "Alcohol Ketonatus Dilutus 70%". Dat kost per liter iets van 5 euro.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het hoogste is "Alcohol Ketonatus Dilutus 96%". Dat kost online iets van 8 a 9 euro per liter.

Toegevoegd na 12 minuten:
Rubbing alcohol is hetzelfde als medische alcohol of ontsmettingsalcohol. Het is een mix van ethanol (ethylalcohol) en isopropyl alcohol (ondrinkbaar). Je zou ook kunnen zoeken op isopropyl alcohol.

Toegevoegd na 13 minuten:
"mail art" = "nail art" ;o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de action. Bioethanol. Per liter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon bij het Kruidvat.

Ik gebruik het om mijn mozaiekwerk schoon te maken.

Kruidvat Alcohol ketonatus 70%
EAN 8717333196196
110 ml

Kruidvat Alcohol ketonatus 96%
EAN 8717333196172
110 ml

In van die bruine flesjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijvoorbeeld bij https://degros.nl. Daar heb je 1 liter, 500ml of 100ml flessen te koop. Lekker snel geleverd namelijk voor 23:59 besteld morgen in huis.