Ik heb laats zon nix18 product besteld en ik ben minderjarig kan ik het dan gewoon ophalen met id?

Of krijg ik het dan niet mee

een jaar geleden
1.5K
TurfGraver
een jaar geleden
Als legitimate met leeftijd check nodig is niet.
tinus1969
een jaar geleden
Meestal niet. Proberen kan altijd.
tinus1969
een jaar geleden
Wat voor nix18 product is het eigenlijk en waar heb je het besteld?
Amadea
een jaar geleden
Voordat je zoiets kunt bestellen moet je eerst aangeven of je wel 18 jaar of ouder bent. Daar heb jij dus al gelogen...

Antwoorden (2)

Een precies antwoord kan niet worden gegeven omdat vraagsteller niet vermeldt waar het precies om gaat. Maar het is in elk geval zo dat op 1 juli 2021 de nieuwe Alcoholwet in werking is getreden. En het gevolg daarvan is onder meer dat bij online aankoop van alcoholische dranken en tabak de ontvanger moet bewijzen dat hij of zij 18 jaar of ouder is. Als het goed is heeft de ondernemer tijdens het bestelproces jou al geïnformeerd dat jouw leeftijd bij aflevering opnieuw gecheckt wordt. Een afhaalpunt mag de bestelling alleen na identificatie aan de klant meegeven.

Antwoord op de vraag is daarom: nee, jij bent nog geen 18 en krijgt het product daarom niet mee.
Amadea
een jaar geleden
Hanslinden
een jaar geleden
Ik heb een e sigaret besteld het is niet vermeld dat ik het niet mee krijg bij het afhalen
Amadea
een jaar geleden
Dat is dan een fout van de verkoper, want het mag écht niet. Lees ook https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/roken/leeftijdsgrens-en-reclameverbod-voor-rookwaren-zonder-tabak-of-nicotine: zelfs zonder nicotine mogen e-sigaretten niet aan jongeren onder de 18 jaar worden verkocht.
Als het proces goed verloopt, krijg je het niet mee.

Maar uit onderstaand artikel blijkt dat het (in ieder geval in 2020) nogal eens fout liep. Naar mijn idee als gevolg van falende controle.

"Home | Nieuws | Laatste nieuws
Online alcohol bestellen als minderjarige makkelijk
16 januari 2020

Als minderjarige alcohol via internet bestellen is nog altijd vrij gemakkelijk. Vlogger Sven van der Meulen liet een 15-jarige jongen bij vier supermarkten drank bestellen en thuis bezorgen. Plus, Coop en Jumbo gaven de alcohol inderdaad gewoon af aan de deur, AH deed dat niet.

Van der Meulen deed een soortgelijke test eind 2018 ook bij Bol.com en die bezorgde toen gewoon, zonder problemen. Ruim een jaar later heeft Bol.com daarvan geleerd want drank bestellen bij de bezorgreus lukt nu als minderjarige absoluut niet meer, merkte Van der Meulen. "Bol heeft ervan geleerd", aldus de vlogger.

Bron: ad.nl."
een jaar geleden