Hoe worden importtarieven bepaalt op Ebay?

Sinds een tijdje betaal je voor artikelen van boven de $150 importtarieven, echter snap ik niet hoe deze kosten berekend worden en heb ik het idee dat ze niet altijd kloppen.

Neem bijvoorbeeld het artikel in de bijlage (Pokemon kaart). Deze zeldzame kaart staat voor $1250 te koop, echter komt hier nog $490 aan importtarieven bovenop! Dat is bijna 40%!
Hoe worden deze prijzen bereken of waarop zijn te gebaseerd?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Invoerkosten bestaan uit invoerrechten en 21% BTW. Voor verschillende soorten goederen is het tarief van de invoerrechten verschillend. Vaak is het moeilijk om te bepalen in welke categorie een product valt. Daar bestaan (internationale) codes voor. Zie ook de informatie van de douane in onderstaande link
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ebay: de kosten zijn meestal gecalculeerd op de prijs van het artikel, het postgewicht, de afmetingen en het land van herkomst, plus eventuele belastingen, heffingen en toeslagen van het land waarnaar het artikel verzenden wordt.

De invoerrechten voor Pokemonkaarten zijn hoog: iemand betaalde voor 2 base decks van totaal $ 50,- zo’n $ 16,- invoerrechten…

Hier kun je de totale kosten berekenen:
http://www.invoercalculator.nl/
SimonV