Boeken besteld bij vandijk alles is binnen gekomen, maar ze willen dat ik extra betaal, mogen ze dat eisen?

Ik heb ongeveer 3 weken terug boeken besteld en heb alles binnen, maar ik heb een mail ontvangen dat er een "foutje" in het systeem was en dat ik nog zo'n 380 euro moet betalen. Maar kan dit wel ? Een fout die zij hebben gemaakt moet ik vergoeden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. Basisregel is dat je mag vertrouwen op wat ze aanbieden en/of offreren, behalve als voor de normaal oplettende klant direct duidelijk had moeten zijn dat het een vergissing betreft. Ik zou ze vriendelijk antwoorden dat je er op vertrouwde dat een professioneel bedrijf als Van Dijk zijn zaakjes keurig op orde heeft, en je er niet op bedacht hoefde te zijn dat ze zich vergisten. En je dus niet gehouden bent welk bedrag dan ook bij te betalen. Behalve als je alles nog eens goed controleert, en had kunnen en moeten zien dat het niet klopte natuurlijk. Dan moet je alsnog (een deel?) bijbetalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100