Hoe kan ik een e-book dat ik in NL bestel en betaal naar familielid in Azie laten sturen?

Net een heel gedoe met Bol omdat het niet zou kunnen??
Een familielid woont in Azie, heeft geen creditcard en wil een paar E-boeken bestellen.
Ik denk; ik ga naar mijn account, bestel en betaal die boeken en laat ze naar zijn mailadres sturen maar dat kan niet?? volgens die vriendelijk mevrouw van Bol?
Hoe zou ik dat dan wel kunnen doen met e-boeken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K
tinus1969
3 jaar geleden
Nieuw account maken waar jullie beiden toegang toe hebben?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja, liever niet maar zou eventueel een sluipweg zijn ja????. Maar volgens de mevrouw van Bol herkennen ze een buitenlands mailadres en kan mag het niet?? gewoon Gmail. Er zijn meer Nederlandse mensen in het buitenland en het was bedoeld als cadeau.
LeonardN
3 jaar geleden
Bol.com kan aan een gmailadres niet zien of het buitenlands is, dat is kolder.
Dat bol.com heeft het liever niet heeft komt vanwege een auteursrechtenissue. "
Kan ik een ebook of luisterboek kopen als ik in het buitenland woon? Bol.com verkoopt alleen ebooks en luisterboeken die in Nederland en België worden uitgegeven. Uitgevers brengen hun boeken soms alleen in een bepaald land uit, of hanteren verschillende prijzen voor verschillende landen. Het is daardoor niet mogelijk om ebooks of luisterboeken te kopen als je in het buitenland woont.
"
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Inderdaad Leonard exact dat verhaal kreeg ik van Bol. Ik zei dat ook over Gmail ik betaal het legaal en koop het legaal en wil het alleen bij een ander mailadres laten bezorgen als een cadeau dan mijn mailadres. Dan maar een tweede account aanmaken zoals tinus1969 aangaf blijkbaar lijkt het en dat delen met de familie?? of naar Amazon o.i.d.
Griffin
3 jaar geleden
Geef dat familielid gewoon een cadeaubon van Bol.com, en laat hem/haar een account openen bij Bol.com, hij/zij verzilvert die cadeaubon voor wat e-books en klaar ben je.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kleine update; het familielid heeft geprobeerd een account aan te maken bij Bol maar dat kan niet. Waarschijnlijk kan Bol dus blijkbaar aan het IP adres zien dat je niet in Nederland bent en word je geweigerd.
We hebben nu andere wegen bewandeld
LeonardN
3 jaar geleden
Bol.com kan inderdaad prima zien dat iemand in Azie zit. Daarom adviseert tinus1969 dat JIJ (in Nederland) dat account aanmaakt. Daarna geef je het account aan het familielid en klaar is kees.

Antwoorden (1)

Maak een nieuw e-mailadres aan en maak daarmee een nieuw Bol.com-account aan.
Koop het boek via iDeal.
Draag mailadres en bol.com-account over aan familielid.