Hoe valt kleding van het merk Maje? Vallen jurkjes kort?

Ik had een tijdje terug een Maje jurkje gekocht gewoon in mn eigen maat, maar hij viel zó kort! Gewoon net onder mn kont. Wat heel gek is want ik ben 1.60. Nou zag ik op Vinted een heel leuk jurkje van Maje voor een goede prijs en deze wil ik maar het is niet mogelijk om hem terug te sturen, alleen ben ik bang dat ie weer zo kort valt. Heeft iemand meerdere Maje jurkjes gepast? Vallen ze allemaal zo kort of had ik nou net een raar modelletje?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
10.9K
Ivana
4 jaar geleden
Je kunt dit jurkje best zelf wat langer maken als je eenzelfde soort stof kunt vinden.
Waarom kan je het niet terugsturen? Per mail besteld is de mogelijkheid van "retour bij niet passen" toch altijd aanwezig?
Pieterke
4 jaar geleden
Vraag de lengte van het jurkje aan de verkoper.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben zelf niet zo handig, dus de eerste optie gaat niet lukken, terugsturen is niet mogelijk omdat ik ‘m tweedehands koop, dan mag je hem waarschijnlijk niet terugsturen omdat ‘ie te kort is.

Antwoorden (1)

De roots van het merk Maje liggen in Frankrijk.
Dit betekent: petit.

De eigenaresse (Judith Milgrom, Marokko) is het zusje van de eigenaresse van het merk Sandro. Ook al zo petit.
In de beginjaren hebben de zussen samen het merk Sandro geleid.

Sandro, Maje is allemaal kort.
De jurkjes lijken op lange bloesjes etc.
Alleen als je heel jong bent, mooie onderbenen hebt, een petit maatje draagt, pas je in deze collecties. Verder moet je jurkjes inderdaad voorzichtig dragen als je bukt, gaat zitten etc.

Trouwens, shirts, topjes, broeken etc vallen ook klein, maar zijn veel makkelijker te dragen door iedereen.
Dochterlief is namelijk gek op Sandro, dus deze moeder weet er wel wat van.

https://www.lady-first.me/article/who-is-judith-milgrom-the-founder-of-maje,8994.html
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank! Ik heb twee jurkjes van Sandro en deze vind ik niet kort-kort. Ik ga het er dan niet op wagen, wil wel een beetje fatsoenlijk kunnen bukken/bewegen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wij vinden Sandro al kort kort..... Maar mijn dochter is ongeveer 1.68 m.
Jij bent zelf ook niet zo heel groot en je vindt Maje al kort ;-) Je kunt wel op Vinted een berichtje sturen aan de verkoper. Dat berichtje wordt alleen gelezen door de verkoper. Je kunt dan eventueel de lengte laten opmeten.
Het ligt er ook weer aan of jij de lengte vooral in je benen hebt of in de romp. Hoor je niks van de verkoper zou ik de gok niet wagen.
Te kort is inderdaad geen reden om te mogen retourneren. Succes en veel snuffel plezier op Vinted (Sandro en Maje genoeg met veel Franse verkoopsters). Groetjes