Als je je overtollige boeken op Bol.com wilt verkopen, wat moet je dan aan die firma betalen voor hun service?

Iemand zei me dat ik per verkocht boek op hun site €1,99 aan Bol.com moet betalen. Ik kan hier echter niets over op die site vinden. Verder is me niet duidelijk of je het boek naar Bol moet opsturen en die jou dan betalen, of dat je het boek, waarvan Bol je dan het adres van de koper geeft, zelf naar de koper moet opsturen. Ik vind het allemaal nogal warrig op die site maar dat zal wel aan mij liggen. Wil iemand mij de procedure uitleggen?

6 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

https://www.bol.com/nl/m/service/particulierverkopen/index.html

Is verkopen via bol.com gratis?

Je maakt gratis een particulier verkoopverkoopaccount aan. Verder geldt: geen verkoop, geen kosten. Je betaalt alleen een bemiddelingsbijdrage* als je iets verkoopt. Die bemiddelingsbijdrage bedraagt €0,99 + 15% van de verkoopprijs. Je betaalt wel de verzendkosten van elke bestelling. Neem dat mee in je verkoopprijs. Wanneer je een artikel toevoegt aan je aanbod, kun je daarvoor gebruikmaken van onze prijshulp.

*De bemiddelingsbijdrage wordt per artikel berekend en is nooit hoger dan € 15,- per artikel.

Toegevoegd na 38 seconden:
Wanneer word ik uitbetaald als particulier verkoper?

Drie weken nadat je een artikel hebt verzonden, starten we je uitbetaling. We betalen uit op werkdagen. Heb je op één dag meerdere bestellingen verzonden? Dan betalen we die tegelijkertijd uit. Je ontvangt het factuurbedrag, met inhouding van de bemiddelingsbijdrage en eventuele pakketzegel. In je verkoopaccount zie je bij de tab ‘Betalingen’ wat je krijgt uitbetaald en wat al uitbetaald is. Wanneer je klant niet heeft betaald binnen de gestelde termijn en je garantiebijdrage ontoereikend was toen je de bestelling bevestigde, volgt de uitbetaling of nabetaling zodra de betaling van de klant is ontvangen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kortweg:
Jij stuurt het boek, de verkoper maakt over naar Bol.com, Bol.com betaalt jou uit. Jij stelt in naar welke landen je stuurt/verkoopt.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je je overtollige boeken op Bol.com wilt verkopen, wat moet je dan aan die firma betalen voor hun service?

99 cent+ 15 procent v.d. verkoopprijs.
6 jaar geleden
zondag
6 jaar geleden
Duidelijk maar waar stuur ik die verkochte boeken naartoe? Krijg ik het adres van de koper?
LeonardN
6 jaar geleden
Dat lijkt me niet anders kunnen. Het handigst is misschien gewoon even een account aan te maken. Dan zal vanzelf meer duidelijk worden. Bedenk dus ook dat je verzendkosten moet rekenen aan de koper. Maar dat zal die rekenhulp je uitleggen.
Edraket
6 jaar geleden
Ja, je krijgt naam en adres van de koper.
zondag
6 jaar geleden
Hartelijk bedankt. Ik zal dan maar een account aanmaken. Hopelijk wijst zich daarna alles vanzelf.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Houd er rekening mee dat de koper het boek ook weer retour mag sturen en dat het geld dan terug betaald moet worden. Ik heb laatst een boek terug gestuurd omdat er meerdere pagina's uit ontbraken. Hierdoor was het verhaal echt niet meer te volgen. Dit was een boek van een tweedehands verkoper. Ik kreeg het geld retour. Weet niet meer hoe dat ging met de verzendkosten van mij terug naar de verkoper.