hoe wordt internet prijs berekent ?

Hier in Nederland betaald je bijvoorbeeld 55€(60$) voor 500Mbps maar in Korea is het 20$ voor 1Gbps. Als de providers internet gaan aanbieden voor een prijs naar wat wordt er gekeken ?(ik heb het over internet voor thuis dus geen mobiel.)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hoofdzakelijk naar "de markt". De provider kent zijn eigen kosten. Hij weet ook wat de "collega's" vragen. Dan gaat hij berekenen of hij een bepaalde dienst voor datzelfde bedrag (en liefst nog wat lager) kan aanbieden.

Je zult zien dat wanneer een grote provider zijn prijs laat zakken ook de collega's dat doen, om te voorkomen dat de klant wegloopt. (Hetzelfde idee als bij de grote banken, die houden elkaar goed in de gaten bij rentewijzigingen.)
8 jaar geleden
Wat is het meest winstgevend.

Stel dat je 500Mb/s aanbiedt voor 40 euro, en er 100.000 mensen dat nemen en 30 euro voor 100Mb/s en 100.000 mensen nemen dat.
(dus 4M en 3M=7Miljoen eu)

Als we nu de prijs van het snelste abo met 10 euro verhogen wat gebeurt er dan? Als de verwachting is dat dan 50K mensen bij snel blijven en 50k terug naar langzaam. Dan
50 eu x 50k= 2,5M eu
30eu x150k= 4,5M eu
Totaal 7M eu.

Maar als de verwachting is dat minder mensen terug stappen dan is het voordeliger:
50eu x 80k=4M eu
30eu x 120k=3,6M eu
=7,6 miljoen euro

k=1000 mensen
M=miljoen