als je bied bij biedveilingen moet je dan ook betalen als je niet hebt gewonnen?

Ja, ik wil graag bieden op biedveilingen, het lijkt allemaal zo mooi. Maar de vraag is, als je hebt geboden bijv, 20 euro. en ik win de veiling niet, moet ik dan ook betalen?

Heel erg bedankt als je helpt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de ene wel, bij de andere niet. Vakantieveilingen.nl is gratis voor de niet "winnende" deelnemers, let wel op de extra kosten, je betaald een vast bedrag bovenop je "prijs" als je "gewonnen" hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel @crea voor de reactie, er komen de transactie kosten liggen tussen 5 en 10, en verzendkosten zijn 5,95 maar weet nou niet of ik wel of niet moet betalen. Mvg
Ritsuka
8 jaar geleden
Moet je de voorwaarden goed lezen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit lees je onder de extra verplichte kosten. Ik denk niet dat je onder verzendkosten uitkomt, als het op de site vermeld staat. Neem deze kosten mee in je bod, hou in je hoofd wat het maximaal bedrag is, dat je maximaal uit wil geven aan dat product, inclusief de extra kosten. Dezelfde veilingen worden vaak meerdere keren aangeboden, dus probeer het regelmatig totdat je "wint".

Antwoorden (3)

Nee dat hoeft niet. Dat zou natuurlijk raar zijn, aangezien je dan niks krijgt en toch betaalt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Utrecht
8 jaar geleden
Bedenk even hoe de veilingsite haar geld verdient....
Door voor elke bieding geld te vragen.
Bij Ebay overigens niet; daar betaalt inderdaad alleen de winnaar.
Bij sommige sites moet je wel betalen als je niet wint bv bij 123 bied moet je bied credits kopen en dan kost iedere bieding die he doet een credit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar als je bijvoorbeeld bij vakantieveilingen mee beid dan betaal je niks als je niet wint. Als je wel een veiling hebt gewonnen dan betaal je zoals al eerder is gezegd kosten voor de veiling. Dit is bij vakantieveilingen uit mijn hoofd €5,-. Deze kosten zullen dan in de voorwaarden van de veiling vermeld moeten staan.