Kan mijn kind geld overmaken naar goksites met zijn jongerenrekening?

Kunnen de goksites zien dat hij een jongerenrekening heeft? Ik weet namelijk niet of ik iDeal- betalingen voor zijn rekening moet aanzetten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
9 jaar geleden
gokken onder de 18 mag toch helemaal niet?
ronron1212
9 jaar geleden
nee dat mag niet maar geld over maken en je leeftijd verhogen kan wel via internet er is namelijk geen controle.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is overigens wel een kans dat als hij uitbetaald moet worden de site gaat kijken of hij wel 18 of ouder is. Zo hebben sommige sites al heel wat geld niet over hoeven maken. Als hij wel mag gokken binnen een bepaald budget kan je beter afspreken dat hij alleen mag gokken met een door jouw aangemaakt account, met geld van jouw rekening (welke alleen jij dus verhoogt).

Antwoorden (1)

Betalen op een gokstite via iDeal geeft geen informatie over het soort rekening dat er achter zit. De ontvanger kan dus niet zien dat het een jongerenrekening is. Net zoals dat aan het rekeningnummer niet te zien is of het een "normale" betaalrekening, een studentenrekening of jongerenrekening is.

Als je zoon dus met zijn jongerenrekening gokken op internet wil betalen (na het eventueel opgeven van een valse geboortedatum) dan wordt hij in ieder geval niet tegengehouden door de website op basis van zijn rekeningnummer.

Als je bang bent dat hij zijn geld gaat vergokken dan is het niet inschakelen van iDealbetalingen op zijn account misschien wel zo verstandig. Overigens kun je bij de bank ook de kredietlimiet op 0 laten zetten zodat hij niet rood kan staan (als je wel iDeal wil toestaan maar niet dat hij rood komt te staan).