hoe zet je in html/css plaatjes naast elkaar?

Hallo, ik ben bezig met een website project en wil graag plaatjes naast elkaar in plaats van er onder. Hoe moet ik doen, misschien heeft iemand een code er voor.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (4)

img {float:left;}
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op zich natuurlijk heel goed, maar het was wellicht handig om er bij te vermelden dat dit een stukje CSS is en waarom het er voor zorgt dat plaatjes (maar ook toepasbaar op andere HTML elementen) naast elkaar komen te staan. :) Overigens, als je dit zo toepast zullen alle plaatjes gaan "floaten", daarom zou ik willen suggereren om gebruik te maken van een class in de image. Bijvoorbeeld Dan zet je in de style (css) .naastelkaar {float:left;}
Let op voor de punt voor de classnaam in de style.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je heb wellicht gelijk. Ik heb er niet bij stilgestaan dat Speedy mogelijk niets afweet van css. Nu ik zie dat hij of zij het met tabellen gaat doen, hoop ik dat ze ook eens naar jouw aanvulling (waarvoor dank) heeft gekeken. Vele malen beter dan tabellen.
Je kan ze ook in een tabel zetten met onzichtbare randen. Werkt altijd ideaal.

Voorbeeld:

Toegevoegd na 44 seconden:
Als je border="0" doet dan zit er geen rand om de tabel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt het werkt behalve de height en de width waardoor de plaatjes super groot zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inderdaad, dat was ik vergeten. dan wordt een regel met een plaatje erin zo: Dan moet het goedkomen. De width en height zul je wel een beetje af moeten stemmen op je plaatjes. Anders ziet het er niet mooi uit. Het allermooiste is om de plaatjes eerst te resizen in photoshop of een dergelijk programma.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, hij doet het, heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tabellen kunnen in HTML worden gebruikt om data overzichtelijk weer te geven in rijen en kolommen. Vroeger werd deze techniek ook gebruikt om de lay-out van een HTML-pagina te bepalen, deze techniek is echter sterk af te raden, beter is het om gebruik te maken van CSS.
bron: http://nl.wikibooks.org/wiki/HTML/Basiscursus/Tabellen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tabellen voor zoiets is erg overdreven. Laatste tijd gebruikt het web development bijna geen tabellen. Gebruik Display:flex;
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Display:flex