Kan ik problemen krijgen van misbruik maken van een promotie op een webshop?

Ik wil wat kleding kopen op een webshop (Zalando), en als je je email adres opgeeft voor de nieuwsbrief en daarna bevestigt dan krijg je een 5 euro kortingscode. Ik heb dit al een keer eerder gedaan met mijn echte email adres, en ik wil nu nog een shirt kopen.

Ik betaal ze vaak van mijn eigen geld en ik krijg maar 30 Euro per maand, dus voor die extra 5 Euro korting wil ik best een nieuw email adres maken om daarop die 5 Euro kortingscode te activeren. Maar dan staat de bestelling wel op mijn adres en wordt het afgeschreven van mijn rekening, dus ze kunnen het meteen zien dat ik een ander email adres heb gebruikt om extra korting te krijgen.

Dus mijn vraag luidt, kan ik hier problemen mee krijgen? Kan ik een boete opgestuurd krijgen of zo? Want ik kan me best voorstellen dat die codes hier niet voor bedoelt zijn. Ik weet dat dit allemaal hele extreme theorieën zijn, maar ik wil toch een soort van bevestiging dat ik er gewoon zonder problemen mee weg kan komen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

problemen zul je er niet mee krijgen. hooguit staat in de voorwaarden dat er maximaal 1 kortingscode per adres/ rekeningnummer gebruikt mag worden, wil je de korting doorberekend krijgen. dus zou kunnen dat de zoveelste kortingscode niet meer wordt geaccepteerd. maar het is natuurlijk altijd het proberen waard. waarschijnlijk hebben ze bij Zalondo wel ingecalculeerd dat mensen meerdere emailadressen gebruiken en zijn ze gewoon blij met elke (extra) bestelling. immers het hebben van een kortingscode stimuleert mensen ook om extra te bestellen.