Advertentie Marktplaats "bieden vanaf 14,50" betekend toch niet dat ik het voor die prijs moet verkopen als er maar bieder is?

Ik heb een advertentie "Bieden vanaf €14,50" op Marktplaats er zijn geen biedingen maar wel kreeg ik een mail.

Of ik de afmetingen van de broek wil opmeten na een dag had ik de maten door gegeven.

Daarop reageerde die ze dat ze de broek van mij wou overkopen.

Onder tussen kreeg ik een bod van €16 .

Ik stuur een mail terug dat ze de broek voor €18 excl. verzendkosten mag overkopen.

Ze ging akkoord en ze vroeg om mijn rekeningnr.

Ik mail mij rekeningnr. terug met nog een keer de prijs van de broek €18 en €6,75 verzendkosten. Met de mededeling dat als ik het geld ontvangen heb dat ik de broek zou versturen.

Toen kreeg ik een boze mail terug.
Dat in de advertentie staat dat de broek €14,50 kost en dat we al een verkoop overeenkomst hadden en dat deze bindend is en niet eenzijdig gewijzigd kan worden. En dat ze de broek over neemt voor het afgesproken bedrag of dat ik hem anders maar aan die gene met een hoger bod moet verkopen.

Ik heb haar gewezen naar de oude mails van mij dat ik nooit heb gezegd dat ze de broek voor €14,50 mocht hebben maar dat ik meerdere keren €18 excl. verzendkosten heb gezegd.

Ik ben echt verbijsterd hoe iemand mijn broek kan op ijzen voor haar eigen bod waar ik nooit mee akkoord ben gegaan.
Ik was voor dat ik de advertentie er op zette al niet van plan om hem voor minder als €18 te verkopen ook het bod van €16 vind ik te weinig.
Maar ik stond biedingen vanaf €14,50 toe.

Ben ik nou fout of leest zij niet goed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.7K
anneliez
10 jaar geleden
waarom zet je hem te koop voor een bedrag dat je niet wilt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk maar eens op de voorwaarden van marktplaats? Een bieding verplicht beide partijen tot niets. Wel natuurlijk als je iets toezegt, dan heb je met fatsoen te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies anneliez, je had moeten zeggen: bieden vanaf 18 euro,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is ook een optie vrij bieden, iemand die dan komt zeggen dat die de broek voor 5 euro wilt en er zijn verder geen andere bieders wil ook niet zeggen dat ik daar maar mee akkoord moet gaan, dan zou ik die gene ook terug mailen dat ik hem wil verkopen voor 18 euro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bloem, we zeggen niet dat jij niet in je recht staat (natuurlijk wel) maar dat je het voortaan wel handiger kan aanpakken. JIJ bepaalt aan wie je verkoopt voor welke prijs, marktplaats is nu eenmaal geen ebay!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja klopt. De redenen dat ik niet vanaf 18 euro heb gedaan is dat als je wat minder neer zet er al meer mensen gaan bieden als er dan iemand komt die hem heel graag wil hebben dan ziet die gene dat er al andere mensen ook interesse hebben en is die vaker bereid om het bedrag wat je er echt voor vraagt er voor te betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, zo was dat vroeger maar zo werkt dat echt niet meer. Dat zie je al. Iemand betaalt alleen wat die er voor wil betalen, en als er iemand met een hoger bod is denkt men al snel dat jij een vriendje laat bieden. Niemand gelooft daar nog in en iedereen MAILT een bod in dat geval zodat je geen last hebt van nepbieders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh daar was ik niet van op de hoogte, ik zit sinds kort na jaren geleden weer op Marktplaats. Maar nu je het zegt, merk ik wel dat steeds meer mensen inderdaad gewoon mailen. Misschien moet ik deze bieder gewoon negeren en de advertentie op nieuw plaatsen maar dan voor 18 euro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is nog meer veranderd: de prijzen zijn gedaald, de vraag is verminderd, ik zou die andere bieder mailen en vragen of die nog interesse heeft en deze bieder een laatste mailtje sturen met daarop nog even geaccentueerd dat je eerder 18 euro hebt afgesproken en dat ze daarmee akkoord ging maar dat jij niet verplicht bent voor 14,50 te verkopen zij niet verplicht is voor 18 te kopen. Dan inderdaad een nieuwe advertentie zetten maar of je 18 krijgt is de vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze had al in die boze mail gezet dat ze 14.50 wil betalen en anders niet. Het bod van 16 euro had al afgehaakt.

Antwoorden (3)

Als er staat vanaf € 14,50 euro dan heb jij gewoon gelijk. Dat geeft jou niet de verplichting de broek voor € 14,50 te verkopen. Sterker nog eigenlijk is zij akkoord gegaan met de prijs van € 18 exclusief verzendkosten volgens mij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor jij bent absoluut niet fout! Ik verkoop/koop regelmatig op marktplaats en heb ook wel eens zo'n probleem gehad.

Maar nee er staat inderdaad prijs €14,50 en daarna staat er bieden vanaf €14,50. Ik zou gewoon proberen uit te komen op die €18 exl. verzendkosten (netjes blijven) en mocht dit niet het geval zijn lekker in de stront laten zakken (om het zo maar even te zeggen). Via marktplaats mailing kun je als het goed is (heb het zelf nooit gedaan) die mailer blokkeren en klaar is kees.

Veel succes!

Nogmaals: jij bent niet fout.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou je willen adviseren om dergelijke advertenties te plaatsen met een prijs erbij die hoger is dan je eigenlijk wilt hebben. Laat men dan maar bieden tot je het bedrag krijgt wat je eigenlijk wilt hebben. In het afgelopen jaar heb ik op deze manier ruim 100 dingen verkocht via marktplaats. Succes!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat jij zegt snijdt geen hout.... prijs hoger is die je wil hebben en dan laten bieden tot de prijs die je wilt hebben.... het is geen bloemenveiling hier waarbij de prijs omlaag gaat ipv omhoog!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het feit dat wij op deze manier van ruim 100 artikelen zijn afgekomen zegt wel iets over het feit, dat dit DE manier is. Het is algemeen bekent dat wij Nederlanders graag afdingen, dat zit in onze genen. Daarom is het belangrijk dat je hoog inzet, zodat de bieder waarschijnlijk datgene biedt wat jij in gedachten heb.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt geheel aan wat je te koop aanbiedt, een broek gaat niet zo hard meer hoor en je bent verwarrend omdat de vraagsteller een andere optie heeft gekozen namelijk BIEDEN VANAF... wat jij precies doet is mij een raadsel want als je een prijs aangeeft kan men daar helemaal niet onder bieden. Of je bedoelt een vraagprijs.