Mag kleding vallen onder tijdsgebonden?

Ik heb bij een webshop kleding gekocht voor een verkleed feestje. Na mijn aankoop heb ik men bestelling op donderdag ontvangen en de volgende dag direct aangegeven dat ik van de aankoop af wil. Achteraf word via mail verteld dat het om een tijdsgebonden product gaat terwijl er tijdens mijn aankoop of waar dan ook op de website dit niet is vermeld. Mag dit zomaar?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het product staat onder de categorie carnavals kleding 2014. Maar er staat niet dat hierdoor men retour recht vervalt. Verder staat er helemaal niets op de website over retourneren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
lol een vriend van mij deed dat ook. Alleen hij deed ook nog iets anders. Bestelde de kleding, droeg het naar een feest en bracht het de dag erna terug...

Het beste antwoord

Nee; je hebt, volgens de wet Verkoop op Afstand minimaal 7 WERKdagen (=9 dagen) de tijd om je product terug te sturen, en het volledige aankoopbedrag + verzendkosten terug te krijgen. Als de algemene voorwaarden iets anders aangeeft, is dat niet rechtsgeldig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit geldt op alle producten, dus ook "tijdsgebonden" producten. Je mag 'm dus retour kunnen zenden.

Toegevoegd na 7 minuten:
De webwinkel mag je niet verbieden om producten retour te zenden. Dus laat je niet niet verwarren door één of andere voorwaarde!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteraard begrijp ik dat je het retour mag zenden maar als ik dat doe op dit moment geeft ik iets uit handen waarvan ze het geld niet willen terug geven. Verder zeg je dat het ook voor tijdsgebonden mag dat is dus niet zo volgens de consuwijzer. Tevens is carnaval pas over 3 maand waar het blijkbaar onder valt. Maar tijdsgebonden mag toch niet zover vooruit lopen?