wat is de hoogte van het terugvorderingsbedrag als je boven op het aankoopbedrag BTW moet betalen aan de ?

het bestelde artikel is buiten de EU. dit houdt in dat je BTW moet betalen. kan je dat bedrag naast je aankoopbedrag terugvorderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik begrijp uit jou vraag dat je goederen heb besteld in een land buiten de europese unie, dat betekend dat er invoer rechten betaald moet worden in nederland. De douane dienst zal 21 % btw in rekening brengen .De douane dienst is een onderdeel van de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, de goederen zullen uit een non-EU land komen. De 21% zal door de eindgebruiker (ik dus) betaald moeten worden aan de deur. nu ben ik van plan deze goederen retour te sturen en mijn geld terug te vorderen. hoe zit het dan met het BTW bedrag dat ik heb betaald? krijg ik dat terug boven op het aankoopbedrag? bedankt,

Antwoorden (1)

ik begrijp uit jou vraag dat je goederen heb besteld in een land buiten de europese unie, dat betekend dat er invoer rechten betaald moet worden in nederland. De douane dienst zal 21 % btw in rekening brengen .De douane dienst is een onderdeel van de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, de goederen zullen uit een non-EU land komen. De 21% zal door de eindgebruiker (ik dus) betaald moeten worden aan de deur. nu ben ik van plan deze goederen retour te sturen en mijn geld terug te vorderen. hoe zit het dan met het BTW bedrag dat ik heb betaald? krijg ik dat terug boven op het aankoopbedrag? bedankt,