De 21% moet je betalen, maar de betaalde btw van je inkoop krijg je weer terug.
Ook de btw van ander kosten zoals de website, het papier, de printer en alle andere kosten krijg je terug.

Na je kwartaalaangifte zal je uiteindelijk alleen de 21% btw over de winst moeten afdragen aan de belastingdienst.

Wel een tip: Dit is basisinformatie voor een ondernemer, dat ben je immers met een webshop.

Zet alles eens op papier in de vorm van een ondernemersplan, zoek alles eerst goed uit voor dat je eraan begint.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet dus elk kwartaal aangifte doen over mijn totale winst van al mijn producten? En aangezien ik nog onder de 18 ben, is dit wel legaal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of per maand, of per jaar. Ik rad je echt aan hier veel tijd aan te besteden en dit goed uit te zoeken. op de website van de KvK en de belastingdienst is veel informatie te vinden. Een goede onderneming begint met een goede voorbereiding!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. Ik heb samen met drie andere jongens via school voor ons profielwerkstuk ook een eigen bedrijfje. Dit gaat via 'Jong Ondernemen'. Als je je daar aanmeldt krijg je een startpakket met eigen bankrekening en alles wat je nodig hebt om te kunnen beginnen. Wij kunnen omdat we Jong Ondernemers zijn goedkoper inkopen bij twee bedrijven. Onze website is:
http://www.fajarelatiegeschenken.jimdo.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben trouwens pas 16 en doe dit op geheel legale wijze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jordeter, leuk dat je zo jong al onderneemt.
Misschien kan je in de reacties aangeven wat jij hebt gedaan voor je begon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet je ook bij je bank toestemming vragen om geld te ontvangen of dergelijke?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik al zei, je vragen zijn eenvoudige basiskennis. Als je je er een avond in verdiept vind je heel veel informatie op jet internet. Zelf uitzoeken is ook ondernemen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is nogal een complex gebeuren om een bedrijfje te beginnen. Als je echt geïnteresseerd bent zou ik een open dag bijwonen die bijvoorbeeld speciaal voor jonge ondernemers is of voor het beginnen van een webshop. Het is geen doen om dat allemaal uit te leggen. Op de website van Jong Ondernemen staat ook veel informatie, maar deze instelling is meer gericht op ondernemerschap via scholen.
ronron1212
11 jaar geleden
Niet over de winst maar over de verkoop betaal je btw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en over de inkoop krijg je de btw terug.. Blijft over de WINST.. Waar je dus daadwerkelijk de btw over moet afdragen.
ronron1212
11 jaar geleden
Over winst betaal je geen btw wel over de verkoop robinma
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ronron, Je draagt de omzetbelasting af van de verkoop, vervolgens krijg je het weer terug van de inkoop. Verkoop-inkoop is de winst. Dus wat je aan omzetbelasting daadwerkelijk moet afdragen aan de belastingdienst is afhankelijk van de winst. Dit is een betere uitleg, als je het letterlijk bekijkt heb je wel een punt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anyway, het gaat hier om de omzetbelasting. En ronron heeft een punt.
ronron1212
11 jaar geleden
Winst hoeft niet alleen te bestaan over verkoop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In ieder geval komt er wel omzetbelasting bij kijken. ( bepaalde diensten/producten uitgesloten)
ronron1212
11 jaar geleden
Voor er winst ontstaat heb je kosten die er afgetrokken kunnen worden van de winst en over de winst betaal je geen BTW.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees nu nog eens goed. Ik stop met deze discussie.
Fijne avond.
ronron1212
11 jaar geleden
Na je kwartaalaangifte zal je uiteindelijk alleen de 21% btw over de winst moeten afdragen aan de belastingdienst. dit antwoord is onjuist robinma
ronron1212
11 jaar geleden
Omzet - inkoopkosten - overige kosten -loonkosten =winst deze wordt belast door de fiscus afhankelijk van de ondernemingsvorm. Maar in elk geval niet met BTW.

Andere antwoorden (3)

Nee, je hoeft niet na elke bestelling direct de BTW af te dragen. Dit doe je namelijk per periode. Bijvoorbeeld 1x per jaar of per kwartaal. Naast de BTW moet je ook belasting betalen over je winst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet iedere keer, het is de bedoeling dat je je boekhouding bijhoudt en minimaal eens per jaar aangifte doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minimum leeftijd eigen bedrijf is 18 jaar. Echter het kan ook vanaf 16 jaar, dan moeten je ouders mee naar de kamer van koophandel. Vwb belasting: 21 % van je omzet is de BTW. Deze moet afdragen aan de belasting. De door jouw betaalde BTW op je inkopen, onkostennota's enz. trekt daarvan af. Je doet elke maand aangifte.