Google analytics goed instellen?

Voor onze webshop hebben we al een werkende Google Analytics ingesteld. Dus aantal bezoekers, conversie etc is al zichtbaar. Nu wil ik ook andere dingen meten, zoals:

- Aantal kliks op banner naar externe site
- Aantal aanmeldingen nieuwsbrief
- Afgeronde contactaanvragen
- Kliks op youtubefilmpjes

1 - Welke code moet ik in de plaatsen?
2 - Wat moet ik aan de URLS aanpassen van de dingen die ik wil meten
3 - Wat moet ik dan nog instellen ing Google analytics? Doelen/gebeurtenissen enz.

SVP geen verwijzing naar de hulp van Google, want daar zie ik door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke webshop heb je?

Antwoorden (1)

Persoonlijk vind ik Google Analytics een beetje beperkt. Zelf gebruik ik voor mijn websites Statcounter.com. Daar kan je precies zien wie welke pagina's bezocht heeft (bijv. de bevestigingspagina van de aanvraag van de nieuwsbrief en contracten). Ook kan je precies zien hoeveel mensen en wie er op externe links (je banners en Youtube filmpjes) geklikt heeft. Statcounter is gratis, en ook grotendeels vertaald in het Nederlands. Op hun website zou je de demo eens kunnen bekijken.

Succes!