Heeft er iemand ervaring met het bestellen op Amazon.co.uk?

Het liefst ook mensen met ervaring die tweedehands boeken hebben besteld? Moet dit apart verzonden worden door de verkoper of krijg ik alles van amazon.co.uk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil graag weten hoe lang het ongeveer duurt van het bestellen tot de levering. En hoe werkt het bij het kopen van tweedehands boeken?

Antwoorden (1)

Ik heb hier inderdaad ervaring mee, omdat ik vaak Engelstalige boeken koop. De boeken worden door de verkoper zelf verzonden, deze staat er ook altijd bij vermeld. Je kunt zelfs een rating van de verkoper zien, en over het algemeen zijn deze erg goed.

Je krijgt de boeken meestal al binnen een paar dagen binnen. Vaak wordt de termijn al aangegeven op het moment dat je de bestelling doet. Dit alles geldt voor nieuwe en tweedehands boeken - daar wordt op Amazon niet zo'n verschil in gemaakt. Let wel op: de leverancier kan alleen zeggen op welke termijn hijzelf de boeken verstuurd; verder ben je afhankelijk van de post. Hoe verder het land is van waaruit je het bestelt, hoe langer het zal duren. Maar voor de UK hoeft het niet langer dan enkele dagen te duren.

Het voordeel van het systeem van ratings is dat de leverancier er belang bij heeft het snel en netjes af te leveren, zodat-ie ook van jou geen slechte rating krijgt.

Als je de verschillende aangeboden exemplaren vergelijkt (m.n. prijzen van tweedehands boeken kunnen erg verschillen), zie je ook wie de boeken verkoopt: vaak (internet) boekhandels, maar vaak ook Amazon zelf. En het kunnen ook privé-personen zijn.

Probleem bij het in het buitenland bestellen van boeken zijn de verzendkosten. Vaak zijn boeken goed te vinden bij Amazon.com (in de VS), maar daar kunnen de verzendkosten extreem hoog zijn. Vanuit Engeland kunnen ze ook nog pittig zijn, en daarom kijk ik ook altijd bij amazon.de en amazon.fr of ze hetzelfde product hebben, aangezien de verzendkosten daar veel lager liggen. Let trouwens ook op deze Europese sites goed op, want er worden ook boeken aangeboden die vanuit de VS verzonden worden, en daarom weer de hoge verzendtarieven rekenen.

Goed opletten dus, en vergelijken. Dat kan je een hoop geld schelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
criseyde
11 jaar geleden
Ik heb dezelfde goede ervaringen hiermee. Dank voor de tip om ook op amazon.de en amazon.fr te kijken.