Hoe kunnen soms verzendkosten zo goedkoop zijn?

Ik heb net op Ebay iets uit Canada gekocht en betaal maar 3 dollar verzendkosten. Hoe kan dat? Want als ik zelf een pakketje op wil sturen vanuit Canada naar NL dan kost me
dat minimaal 50 dollar...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Er lijkt me een goede kans bestaan dat de verzendkosten ingecalculeerd zijn in de algemene prijs. Op sluikse wijze kunnen ze producten duurder maken zonder dat je daar echt bij stilstaat. Vervolgens is de lage transportprijs een lokkertje. Het is NIET zo dat je beduveld wordt, we zijn het immers gewend dat je niet alleen betaald voor het product, maar ook voor de instandhouding van een instantie (zoals je in een restaurant ook deels betaalt voor het personeel, de elektriciteit en de gaskosten).

Een voorbeeldje:
Men heeft uitgerekend (fictioneel) dat mensen gemiddeld 6 producten bestellen. De verzendkosten zijn normaal 15 euro.
In plaats van 15 euro verzendkosten te rekenen (en zo mensen af te schrikken), maken ze elk product 2 euro duurder, wat jou weinig opvalt bij prijzen van bijvoorbeeld boeken of cd's. Zo blijven er verzendkosten over van slechts 3 euro!

Nogmaals: je hoeft je niet beduveld te voelen. De prijs zit gewoon in je producten. ;)

Groetjes,
Amfi

Ps. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ze een goede deal hebben gesloten met het transportbedrijf! :-P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jij verstuurd een enkel pakketje. Grote bedrijven kunnen heel veel pakketjes in één keer versturen. Ik heb een tijdje geleden iets uit China besteld zonder verzendkosten. Kwam gewoon binnen maar ik heb er wel een maand op moeten wachten. In de massa versturen kan dus heel goedkoop zijn.