Op ebay verschijnt soms hetzelfde product in een bepaalde catogorie constant, maar het word aangeboden door veel verschillende mensen, waarom is dit?

Om een voorbeeld te geven
Ik zocht op ebay op: False Bottom Eyelashes(valse wimpers voor onder je ogen).
Toen zag ik één bepaald merk talloze keren terugkomen, verkocht door allerlei mensen... vaak uit landen zoals China lijkt het.
Waardoor komt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je ziet dat merk wel steeds terugkomen (Red Cherry) maar als je goed kijkt dan hebben ze vaak een verschillende nummer, dat op de kleur slaat (#40 en #105)

Dit zijn gewoon kleine handelaartjes, zoals b.v. die gsavings1 uit Hongkong, die wat wil verdienen op Ebay. Ik stel me zo voor, dat hij (en ook anderen) ergens in China een failliete boedel van een fabriek hebben gekocht, die valse wimpers produceerde.

Zo'n verkoper zal werkelijk alles uit de kast halen, om de boel te kunnen verkopen, en zal er dus goed over nadenken wat het beste systeem is. Want hij zit misschien wel met 20.000 paar wimpers opgescheept waar hij duizend dollar in heeft geinvesteerd.

Door steeds maar weer te adverteren op Ebay op wisselende tijdstippen, en met verschillende aantallen en prijzen, blijft hij steeds goed zichtbaar. Want als hij maar één maal per maand een advertentie zet, dan komt hij na 2 weken op pagina 32 te staan, en valt hij niet meer op. Op deze manier blijft hij zichtbaar, en er is voor iedereen wel iets te vinden; of je nou één paar wimpers wilt, of 100 paar (om zelf weer verder te verkopen).

Grote bedrijven weten hoe ontzaglijk belangrijk naamsbekendheid is; maar kleine verkopertjes weten dat ook. Het is gewoon psychologie: als je een naam of aanbod vaak tegenkomt, dan ben je eerder geneigd om uiteindelijk toch iets te gaan kopen.

Test het voor jezelf uit: als je een vage belangstelling hebt voor een mp3 spelertje, en je ziet dat staan op Ebay, dan denk je er een halve minuut over na, en besluit je het toch maar niet te kopen. Maar als je de volgende dag dat ding weer tegenkomt, denk je weer even na. De kans is dan al groter, dat je misschien toch dat dingetje wel wilt hebben, zeker als de adverteerder inmiddels alweer een ander aantrekkelijk aanbod heeft. Zo werkt het ook met valse wimpers ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze willen ervoor zorgen dat je het wel koopt, misschien is de één goedkoper als de ander, maar als je het maar koopt.