Wat is een zipcode?

Ik wil iets bestellen uit een online shop in Engeland.

Maar als ik mn postcode invul krijg ik een foutmelding. Ik moet zipcode nederland intikken. Maar wat is dat?
Hopelijk krijg ik snel antwoord anders is dat wat ik hebben wil weg.

gonna

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Toegevoegd na 15 minuten:
Als ik mijn postcode invul komt er te staan Zip_Nl invullen.

Je kunt vanuit Nederland bestellen, want tot 130 euro is het zonder verzendkosten in Europa. Help wat een moeilijk gedoe.

Gonna

Toegevoegd na 18 minuten:
Als je inwear intikt dan kom je in die winkel. En dan weet de winkel al dat het Nederland is. Kunnen de goeie vragers eens proberen wat je daar bij die zip invullen moet?
vriendelijk bedankt

12 jaar geleden
170.6K
gonna
12 jaar geleden
Ja maar ik dacht dat het dan reclame was. Ik heb het er nu bij gezet
Sorry
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
"Postcodes in de Verenigde Staten zijn bekend onder de naam ZIP code, een afkorting voor Zone Improvement Plan."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Postcodes_in_de_Verenigde_Staten

Het beste antwoord

Je moet een spatie in de zipcode (postcode) zetten; dus
9999 ZZ; dan werkt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gonna
12 jaar geleden
Geweldig jouw antwoord. Ik heb wat ik heel graag hebben wilde dankzij jou. Jouw antwoord vind ik het best omdat je niet arrogant bent zoals het antwoord van gewoon een gast. Alsof ik dat niet gezien had. Ik was gewoon bang dat wat ik hebben wilde snel weg zou zijn. De anderen wil ik heel erg bedanken voor de moeite, want die antwoorden zijn gewoon hardstikke aardig en normaal.
Zulk gedrag uiteindelijk altijd beloont is mijn ervaring
Nogmaals bedankt voor jouw beste antwoord. Gonna

Andere antwoorden (4)

Zipcodes kun je vergelijken met postcodes.
Doch de meeste buitenlandse sites herkennen onze codes niet en lopen daarop vast.

Toegevoegd na 1 uur:
Naar aanleiding van de vraaguitbreiding.
Ik heb de site opgezocht en heb een leuke optie gevonden.
Dat heet "contact".
Wellicht dat men je daar verder kan helpen als je daar je vraag uitzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zipcode is de engelse variant voor de postcode
misschien kan je via de site alleen in engeland bestellen of werkt de site gedeeltelijk niet dat hij de nederlandse variant niet pakt. Heb je wel NL als bezorgadres ingevuld?
12 jaar geleden
Zipcodes zijn de Postcodes in de V.S. Verenigde Staten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zip code is de postcode. Wat je kunt proberen is in dit veld de volgende code in te vullen: NL 1234 AB
Dit geeft de landcode aan: NL, en daarna je postcode.

Als dit niet geaccepteerd word dan blijft niets anders over een mail te sturen via "contact" op hun website.
De inhoud daarvan kan zijn:

"Dear mr, mrs,

I've tried to order some merchants from your webshop, but I stucked on the field ZIP code. Your webshop seems not to accept a foreign adress ZIP code. I'm from Holland.

Can you please enable it to order the merchants I like to buy or, if not possible, can you give me the necessary hints to make it possible for ordering from your webshop as a foreigner from Holland.

Thank you for your comprehension,

Je naam, adres in Nederland en e-mail adres."

Succes...