wat zijn de wetten en regels voor een internetsite waaraan je verdient?

Ik ben al een tijdje bezig met een internetsite. Het is een toto voor voetbal wedstrijden. nu doen we het vooral met vrienden, maar met het ek/wk zouden we geld willen inzetten.
ook dat andere mensen, online, geld kunnen inzetten.

wat zijn hier de wetten en regels voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is eigenlijk heel simpel: zolang je dit met je vrienden blijft doen, is er niets aan de hand, en is het legaal.

Maar zodra je iets gaat organiseren, waar iedereen aan mee kan doen, dan is het niet toegestaan. Je mag best zoiets opzetten/organiseren; dan heb je een vergunning nodig, maar het mag niet op internet. En of je die vergunning buiten internet om, zo snel krijgt is ook nog maar de vraag.

"Het is in Nederland niet mogelijk een vergunning te krijgen voor de organisatie van kansspelen via internet. Alle kansspelen die op internet worden aangeboden zijn dus illegaal. Dit betekent ook dat het verboden is hieraan deel te nemen."

Citaat komt van deze site, waar veel meer over dit onderwerp te lezen is: (zie ook de links aan de linkerkant van de site)
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kansspelen-en-kansspelbelasting/vergunningen-kansspelen

Op dezelfde site kun je ook lezen, dat er nog wel één lichtpuntje is. En dat is, dat het misschien over 2 of 3 jaar wel mogelijk is, met een vergunning. Men is bezig te wet te veranderen, en er valt ook te lezen dat de overheid ook op dit gebied meer concurrentie wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit valt onder de wet op de kansspelen en mag dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bron?
walter
12 jaar geleden
http://computertotaal.nl/nieuws/3262-nederlands-goksite-beleid--goed-of-niet.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
link werk niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je mag in nederland geen kansspelen organiseren zonder de juiste vergunningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wilde ik zeggen.