op de site van paypal staat dat je iemand geld kunt sturen via email maar moet diegene dan ook een paypal account hebben of aanmaken ?

ik kan op de site niet precies uitvinden hoe het werkt aan de ontvangers kant ?

12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat moet.
Paypal is een handige en betrouwbare site die werkt met $.
Als je iets wilt kopen met paypal wordt daarom ook eerst geld overgestort naar je paypal account.
Om het geld dat op je account staat naar iemand zijn e-mail te versturen zal diegene vast ook een paypal account nodig ( die zal samen op de e-mail geregistreerd moeten staan ) hebben waar het geld op over wat geschreven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een paypal account maak je snel en simpel aan.
Tijdens de registratie wordt er om een e-mail gevraagd.
Dus die e-mail staat dan samen met je paypal account.

Waarom ze ook de functie 'geld naar e-mail overschrijven' hebben is volgens mij voor mensen die het paypal accountnummer van de ontvanger niet kennen en de e-mail dus een alternatieve oplossing is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
ik heb zelf wel een paypal account maar iemand die ik geld wil sturen nog niet.
dus hij zou dus de hele procedure van account aanmaken rekening koppelen met bedragjes gestort en code invullen
om rek verificeren
en dan geld gestort krijgen en dan weer overboeken
naar eigen rekening ? moeten doorlopen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft helemaal geen geld op je paypal te hebben staan.Deze kan ook gewoon gekoppeld worden aan je bankrekening.
capthavoc
12 jaar geleden
ik heb het niet uitgeprobeerd maar denk dat dit klopt wel denk ik