Sinds wanneer is internet echt belangrijk voor de omzet van bedrijven?

Ik kan alleen maar tabellen vinden met gegevens pas vanaf 2001, dus ik heb geen idee hoe het daarvoor was. Iemand suggesties (het liefst met bron).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk dat dat niet voor niets is ; dat is ook om en nabij het tijdstip dat Internet echt begon door te breken voor de massa en dus ene factor van betekenis begon te worden. Daarvoor was het internetverkeer nog redelijk minimaal, en mensen nog erg huiverig voor online aankopen en diensten.

Het zal ook niet op een maand of jaar vast te prikken zijn, maar 'het begin van deze eeuw' markeert denk ik vrij precies het moment waarop internet voor bedrijven echt een factor werd waar een serieus bedrijf ook niet meer omheen kon.

Toegevoegd na 47 seconden:
Blijkens de bron echter maken bedrijven nog altijd te weinig gebruik van de mogelijkheden die Internet ze biedt.