hoe zet je een cms zoals opencart op je server bij yourhosting?

ik heb al een site op dat account bij yourhosting maar ik wil er 2 hebben hoe kan ik bv opencart, of zencart erop zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij je hosting pakket heb je ook FTP gegevens gekregen. Met een programma (zoals bijvoorbeeld FileZilla) kan je met die gegevens inloggen op je website.
Je krijgt dan de mappen en bestanden die op je website staan te zien, vaak moet je als eersten de map public_html openen (Dit is de map waarin je website moet komen)

Vervolgens kan je opencart downloaden en uitpakken. Deze uitgepakten bestanden upload je naar je webserver en vervolgens kan je de instructies van opencart volgen om de installatie van opencart af te ronden.
(Als je nog een vraag hebt of vast loopt neem maar even contact met mij op)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
a) de software: zowel open cart als zen cart zitten in het softwarebeheer menu van yourhosting

b) als je minder dat het medium pakket hebt dien je een subdomain aan te maken dat je verwijst naar de lokatie waarin je de software hebt geinstalleerd.

c) als je meer of gelijk aan het medium pakket hebt kun je ook een domain laten wijzen naar de betreffende directory