ik heb sinds kort een eigen webwinkel in elektronica maar ik heb nog niks verkocht kan iemand mij tips geven hoe ik meer klanten krijg?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik heb al advertenties gezet op marktplaats en ik sta al op beslist.nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Let ook op de uitstraling en professionaliteit van je site. Op een site die er bijvoorbeeld heel simpel en onprofessioneel uitziet zal ik niet snel iets kopen, dat trekt mij niet aan. Leuke uitstraling en makkelijke menu's zal ook echt verschil maken. Maak een gastenboek, geef kortingen (bijv. een soort van dagaanbieding die je dan aanbied via een nieuwsbrief, dus iedere dag bijv. 10% korting op iets anders, alleen die dag geldig). Stuur mensen bij hun bestelling je visitekaartje, zodat ze jou kunnen aanbevelen als ze tevreden zijn. Zorg voor bekendheid, ga adverteren en hang flyers bij bijvoorbeeld de AH bij je in de buurt. Zorg voor lage verzendkosten (dat is iets wat mij namelijk ontzettend irriteert bij een bestelling van onder de 10 euro waar dan nog 6,75 verzendkosten bij komen). Kortom, kijk eens rond op internet naar vergelijkbare sites en kijk of je daar ideeën ziet die je voor jezelf kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een + en beste antwoord

Andere antwoorden (9)

Maak reclame; plaats advertenties.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je daar niet genoeg geld voor hebt, zou ik gaan flyeren.. Ik weet niet of dat gebruikelijk is voor een webwinkel, maar het is in ieder geval goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slim adverteren via google adwords is niet heel duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyeren werkt wél. Ik snap die minnen niet. Bij ons in de buurt wordt ook geflyerd en dan dan hangen er in de super van die opgeplakte advertenties op karton, die hangen er dan geregeld. Het valt in elk geval wel op, want dat soort reclame wordt vaak beter onthouden dan via online, waar je overspoeld wordt door reclame...
Welk electronica verkoop je dan?

Want misschien willen de mensen dat niet hebben.

Doe markt onderzoek:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet zorgen dat je gevonden wordt via Google, maar dat kost geld. Je moet dus investeren om naamsbekendheid op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijkste is dat je moet zorgen dat potentiële klanten je website vinden. De zgn. zoekmachineoptimalisatie. Daar wordt vaak de term SEO voor gebruikt. Zoek eens op internet op SEO en zoekmachine optimalisatie en je vindt diverse tips. Misschien is Google adwords een idee? (Zie onderstaande link) . En als ze dan uiteindelijk je site makkelijk kunnen vinden is het ook belangrijk om de potentiële klant vast te houden. Daarbij is het heel belangrijk dat je site goed en snel werkt en er overzichtelijk uit ziet. Want als het niet overzichtelijk is en je niet gemakkelijk de producten kan vinden die je zoekt, haak ik al gauw af. Ik vind het bij webwinkels altijd erg prettig als er een zoekfunctie is. Dus dat ik kan intypen dat ik bijvoorbeeld een mp4-speler zoek en ik dan ook daadwerkelijk alle mp4 spelers krijg te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een facebook page voor je webwinkel aan (zo verschijnt het ook in een zoekmachine) deel het met je vrienden en laat ze het ook delen zo heb je al 1000 man (je vrienden en de vrienden van je vrienden) als je een ruim aantal vrienden op facebook hebt.

Toegevoegd na 27 minuten:
Iets wat belangrijk is om meer klanten te krijgen is dat mensen je webwinkel moeten vertrouwen en als ik van een vriend te horen krijg zal ik het meer vertrouwen dan als ik het een keer op een zoekmachine vindt of een adevrtenie over lees, helemaal als die vriend de eigenaar van de webwinkel kent. Met delen op facebook heb je dus meer klanten en die je vertrouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik Google en zet advertenties op Marktplaats en bv Hanelore.be
Op deze manier maak je reclame voor jezelf en hoeft het weinig tot niks te kosten.

Suc6 verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
marktplaats is 1 van de beste opties
Wat ik als consument prettig vind is

- gemakkelijke betalings mogelijkheden. Bijvoorbeeld idealen, paypal opties
- goede prijs
- goede klantenservice
- nieuwsbrief met kortingen, leuke aanbiedingen
- gratis retouren

Probeer bekendheid te krijgen via de plaatselijke krant, facebook, hyves, nieuwsbrief, via andere sites gelinkt worden.

Heel veel succes met je webshop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste joost, op het eerste gezicht zijn je producten een flink stuk duurder dan de goedkoopste resultaten in vergelijk.nl. Op je site valt ook niet direct iets op dat voordeel biedt tegenover andere sites.
Zo te zien is er dus geen enkele reden om bij jouw winkel iets te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is misschien niet zo leuk voor anderen, maar koop een spam-bot. Op deze site kan je hem gratis downloaden. Zeker succes.