Ik wil graag handelen in goederen die ik importeer van Dealextreme hoe doe ik dat?

Ik wil graag een webwinkel opstarten wat heb ik allemaal nodig en wat zijn de valkuilen ? Moet ik nog importbelasting betalen enz.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja je krijgt er soms wel mee temaken, tenminste met replica spul. Probeer eerst via betere sites, dx is voor particuliere mensen, je moet speciale inkoop sites hebben enzo. Kun je veel goed koper spul krijgen en in grootere aantallen. En heb jij al enige ervaring in het inkoop- verkoop van spullen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zitten zeker valkuilen aan en importbelasting moet je ook zeker betalen (en je loopt kans dat de douane enkele pakketjes in beslag neemt).

Hoe dan ook, ik heb voor je een link gevonden naar een stappenplan producten importeren op internet:
" Stappenplan producten importeren

Als u producten vanuit het buitenland op de Nederlandse markt brengt, hebt u te maken met regels van de overheid. Met behulp van dit stappenplan komt u snel te weten aan welke verplichtingen u moet voldoen. Het stappenplan is een richtlijn. Het is mogelijk dat u nog andere verplichtingen hebt of dat voor u een andere volgorde geldt."

De stappen zijn vervolgens hier te vinden:

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/stappenplan/producten-importeren

Toegevoegd na 3 minuten:
En misschien nog wel een handige link:
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/onderneming_starten_stoppen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou beginnen met een product zoeken dat klanten aan spreekt en je makkelijk verkoopt, dus geen kop telefoon die je voor 70 inkoopt en voor 120-150€ verkoopt, maar begin met iets kleins, zoals: de beats oordopjes, die koop je in voor 3,34€ en kan je voor 10€ verkopen, veel mensen betalen veel sneller 10€ dan 150€. Dan moet je denken aan de bestelling. Ik zou als ik jou was geen 20 dingen tegelijk bestellen, want dat vind de douane appart. Maar in kleine partities dingen bestellen. Ook kun je ze als cadeau instellen via dealextreme, voor 0,01€ extra. En dan gaat het DX logo ook van de verpakking af. Je kan de producten ook op een ander adres al laten leveren zodat het minder "verdacht" over komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook zonder producten beginnen. Of met producten van een ander. Wees goed voorbereid als je begint en heb niet te hoge verwachtingen. De meeste shops zijn met een jaar verdwenen omdat die het zwaarst vaak is.

Het voordeel van producten van een ander verkopen is dat jezelf geen voorraad hebt.

Laatste tip is: Doe het goed, of doe het niet. Anders gaat het je tegenvallen