Welke foundation is de beste?

Hallo. Ik heb allerlei foundations gekocht en geprobeerd maar ik krijg iedere keer een naslag van. Bijvoorbeeld sommige mensen die foundation gebruiken hebben echt kei mooie gezicht met glans. Maar bij mij is het gewoon als je van dichterbij kijkt is het gewoon lelijk. Ik heb ook gehoord over dagcreme. Helpt dat echt? moet je die gebruiken? Ik heb ook van die donkere oogkringen. ook heb ik een speciale fondation voor dat gekocht maar hoe dikker ik het opsmeer hoe donker het wordt. Dan zie je bijvoorbeeld bij mijn voorhoofd lichtere kleur dan bij mijn wangen en oogkringen. Wie heeft een goede merk voor me die gewoon goed is zonder naslag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Antwoorden (8)

The Foundation Trilogy van Isaac Asimov. Absoluut de beste Foundation aller tijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Pardon, nee, gewoon geen foundation gebruiken. Wij vrouwen kunnen toch ook gewoon als onszelf over straat?

En als je toch iets wil smeren: er is ook licht getinte dagcreme. Neem er eentje die zo dicht mogelijk in de buurt van je eigen huidskleur zit, anders blijft het op een masker lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mooie boeken Stippel. Ik ben ook gek op SF.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lid worden van NCSF?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus voor die licht getinte dagcreme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stippel wa's da?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.ncsf.nl/wiki/index.php/NCSF:Info
Of ook leuk:
http://www.sfterra.nl/
Het is absoluuteen must om een goede dagcreme te gebruiken, diegeschiktis voor jouw huidtype. Pas na 10 minuutjes ingewerkt te hebben kan je foundation gebruiken. Ik gebruik er zelf 1 van Chanel, kost wat (€35) maar dan heb je ook een perfecte huid. Laat je adviseren bij Douglas, Bijenkorf of Ici Paris ofzo. je moet vaak veel geld neerleggen, maar dat is voor iedereen weer anders of je dat er voor over hebt. Ik vind niks fouter dan een lelijker foundation en je huid en gebit zijn toch een beetje je visitekaartje. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel lastig om hier antwoord op te geven.
Zoals jij het omschrijft heb jij geen egale huid en ook nog eens donkere kringen onder je ogen.

Dagcreme is erg belangrijk als basis. Je huid wordt er soepel van en het hydrateert. Met foundations is het echt zo, dat duurdere merken zichtbaar beter zijn. Zelf gebruik ik altijd Collistar of Clinic. Beide hebben goeie foundations en poeder.

Ik zou je willen aanraden om een keer bij een goede drogist of de Bijenkorf je te laten adviseren. Daar kunnen ze kijken wat voor huid je hebt en welke foundation het beste bij je past. Ze laten je dan ook zien hoe je het moet aanbrengen, want dat is ook belangrijk om te weten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak altijd mijn eigen! Op google kan je wel vinden hoe dat kan, stuur anders even een PM!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe vreemd het ook klinkt maar mijn eigen schoonheidsspecialiste heeft me de relatief goedkope van Miss Helen bij de Hema aangeraden en het werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist.
Ik heb die van de Etos en die is ook prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat jullie zo schone gezicht hebben, misschien wel ja. ik heb ze ook uitgeprobeerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb absoluut geen schoon gezicht, integendeel..en zeker niet nu ik in de overgang ben..
tot 2 jaar geleden schaamde ik me verschrikkelijk over de donkere kringen en wallen onder mijn ogen. ik ben pas 32 en vond dat ik er minstens 5 jaar ouder uitzag! Ik had ook nog nooit een dagcrème gebruikt. Toen kreeg ik van een vriendin een oogcrème en dagcrème van Phyto Solutions cadeau. Ik was onmiddellijk in de wolken van deze producten. wat een halfuurtje na het aanbrengen van het "Eye Contour intensief oogconcentraat" zag ik reeds een opmerkelijk verschil! Wat handig is om weten: je kan ze in Nederland en België online kopen, kijk op www.phytosolutions.nl! de prijzen zijn betaalbaar zeker wanneer je weet dat de producten heel lang meegaan omdat de crèmes een fijne structuur hebben die uiterst makkelijk over je huid te verdelen is en héél snel in de huid dringt. je hebt telkens maar een hele kleine hoeveelheid nodig, na een minuutje of 2 kan je onmiddellijk je foundation aanbrengen,...
ik kies bewust voor een antibacteriële foundation, clearface, die laat je huid tenmiste ademen en laat geen masker effect na. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel geprobeerd, ik kom altijd terug bij Max Factor.
13 jaar geleden
Tis vreselijk moeilijk om een goede foundation te krijgen... Het gaat ook niet alleen om de foundation maar in eerste instantie om je huid, is je huid oneffen, droog of schilferig, heb je misschien donshaartjes...

Om het "perfecte" egale gezicht te krijgen heb je meer nodig dan alleen een foundation... Een goede dagcreme, een highlighter om je donkere krigen weg te werken, een primer een blush, een matte poeder en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Maar het belangrijkste is een goede huid, alle oneffenheden krijg je niet weg met alleen een foundation... Het opbrengen opzich is trouwens ook een belangrijk punt waarmee je het kunt maken of breken...

Ga eens naar een goede visagist (geen schoonheidsspecialiste, die gaat meer over de verzorging ipv make-up) en laat je adviseren...