Krijg je van make-up eerder of meer rimpels?

Ik denk dat de vraag voorzich spreekt.
Veroorzaakt make-up rimpels?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Het beste antwoord

Make Up zelf veroorzaakt naar mijn weten geen rimpels, het is het reinigen van het gezicht en de make up er af halen wat erg belangrijk is.

Je moet goed opletten als je bezig bent met een lijntje bij je ogen te zetten, om niet teveel je oog strak te trekken, dit kan rimpeltjes veroorzaken.

Toegevoegd na 41 seconden:
Als je je gezicht 's avonds niet goed reinigt en de make up er zorgvuldig afhaalt, kun je veel last krijgen van puistjes.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
_Als_ het niet-reinigen negatief zou zijn i.v.m. rimpels, dan ook het make-up gebruik zelf. Immers, ten tijde dat 't op je huid zit, is 't niet schoongemaakt.
Kimath
13 jaar geleden
Het reinigen van het gezicht is belangrijk, maar ik heb niet gezegd dat het niet reinigen van het gezicht rimpels veroorzaakt. Ik weet dat het in mijn geval veel puistjes veroorzaakt als ik niet goed mijn gezicht reinig.

Andere antwoorden (6)

rimpels worden veroorzaakt om dat je ouder word..
het gebruik van make up heeft geen invloed..
wat wel invloed heeft is te veel zon en zonnebanken, die kunnen je rimpels wel bespoedigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of en wanneer je rimpels krijgt ligt allemaal al vastgelegd in je DNA pakket, niks kan proces tegengaan of versnellen. De kwaliteit van de huid kan wel achteruit gaan als je Regelmatig makeup resten laat zitten maar heeft nogmaals niks met rimpels te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, als je make-up gebruikt en je verzorgt je huid verder goed komen er niet meer of eerder rimpels dan als je geen make-up gebruikt.
Veel rimpels hebben een andere oorzaak zoals veel in de zon zitten/werken, roken, aanleg en bij stewardessen bv. is het een probleem door de droge lucht die in het vliegtuig voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Wat je ook leest, of je later veel rimpels zult krijgen zit vooral in je genen.
Ik heb 40 jaar lang best veel op mijn huis gesmeerd, en bovendien ook altijd gerookt, de zon niet vermeden, te weinig zonnecreme gebruikt, etc.
En ik heb niet overdreven veel rimpels.

Wel kreeg ik op een gegeven moment rimpels in mijn decollete-huid. Toen ben ik op mijn buik gaan slapen, maar dat was eigenlijk te laat.
Dus vergeet niet om ook hals en decollete te smeren.

Wel heb ik altijd dagcreme gebruikt en veel gesport.

http://www.huidinfo.nl/rimpels.html
http://ziboe.nl/rimpels/10-tips-tegen-rimpels
http://ziboe.nl/rimpels/oorzaken-van-rimpels
http://www.trendystyle.net/beauty/lichaamsverzorging/decolleterimpels.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mascara en een beetje poeder kan geen kwaad ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle producten die onnatuurlijk zijn en bovendien de poriën verstoppen zijn natuurlijk slecht voor een mens. Je huid heeft zuiverheid nodig. Bovendien werkt het heel afstotend op de mannen.