Weet iemand een thuiskleuring die grijs haar wel dekt? zie uitleg

Mijn moeder is 54 en behoorlijk grijs, ze heeft altijd haar haar gekleurd met de bekende thuiskleuringen als countrycolors en polycolors... De laatste tijd lijkt het alsof de kleuren niet meer pakken, als ze bijvoorbeeld een donkerbruine kleur neemt (haar natuurlijke eigen kleur voor ze grijs werd) dan word wat nog niet krijg is bijna zwart en wat wel grijs is oranje... Dat staat erg lelijk, en bij 2 mm uitgroei word het helemaal een vreemd gemeleerd gezicht... De kleuren lijken gewoon niet goed te pakken... Nu zeggen mensen om haar heen van "joh, met een mooie grijze kop haar is niets mis hoor, gewoon lekker stoppen met kleuren"... Nu ziet mijn moeder er verder erg jong uit voor haar leeftijd, de meesten schatten haar begin veertig en grijs haar staat zodoende als een tang op een varken (is niet rot bedoeld naar mensen van begin veertig die wel kiezen voor grijs haar)... Kleuren bij de kapper is erg duur en ivm met de regelmaat van kleuren niet haalbaar...

Weet iemand misschien wat het probleem is en wat de mogelijkheden zijn om toch een egale, gedekte kleur te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is Country Colors sowieso een semi-permanente kleuring, dat gaat niet goed op grijzend haar. Ze zal in ieder geval voor een echte permanente kleuring moeten gaan.

Het beste antwoord

Zelf koop ik de haarverf altijd bij de kapsalon. Zij gebruiken zelf LK cream colours en die kun je als particulier ook kopen. Is helemaal niet duur en werkt perfect. Jouw moeder zou dit ook eens kunnen vragen bij haar eigen kapster. Misschien wordt daar ook wel verf verkocht aan particulieren, want wat kapsters gebruiken is over het algemeen goed spul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De serie Excellence is een van de beste kleuringen die je bij de drogist kan kopen, maar misschien is het zelfs bij dit merk nog nodig om een kleur te kiezen die wat minder contrast heeft op het grijze haar. Bijvoorbeeld alleen al door de uitgroei iets minder op te laten vallen, denk dan aan een blonde kleur bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn originele haarkleur is d.bruin en ik koop dezelfde kleur verf. Mijn beste ervaringen zijn met Excellence Creme van L'Oreal en Palette van Poly. Beiden dekken goed met dien verstande dat ik de inwerktijd ruim verleng (ca. 1 uur i.p.v. de aangegeven 20? minuten). Dit omdat het bij mij anders niet dekt.
Natuurlijk eerst de uitgroei ! en pas 5 minuten voor het uur om is de rest van het haar. Bij de haargrens rondom het gezicht gebruik ik bovendien een haarkwast.
Vergeet niet om voordat je met verven begint het gezicht goed in te smeren met een creme. Dit om vlekvorming tijdens het intrekken makkelijker met bijv. een wattenschijfje te kunnen verwijderen.
Succes !