Ik heb 2 Rolex horloges en de tijd blijft af en toe stil staan. Hoe kan dit?

Er zit toch een uurwerk in waardoor je geen batterijen hoeft te plaatsen? Wel raar dat het bij beide horloges is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
12.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
imitatie heeft ook een automatisch opwind systeem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop gewoon een keer een goed klokkie bij de Kijkshop

Antwoorden (8)

misschien is er stof in gekomen, een schoonmaakbeurtje laten geven en ze lopen weer
13 jaar geleden
Als het "automaten "zijn, moet je ze regelmatig bewegen, anders werkt het veeropwind systeem niet. Er zijn ook modellen met batterijen, een lege batterij zou dus ook kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zit een mechanisme in dat gaat bewegen als je hem om doet.
het is een soort gewichtje dat door de polsbeweging heen en weer gaat en zodoende het klokje opwind .
doe je het klokje af dan beweegt het gewichtje niet en wind het klokje niet op en komt uiteindelijk stil te staan .
als je het klokje schud in ronddraaiende beweging dan kan je het gewichtje heen en weer horen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb de horloge om als ik ga werken dus ik beweeg hem vaak genoeg en doe hem nooit af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kan het ook zijn dat er vuil tussen het opwindmechanisme zit en moet je hem even schoon laten blazen .
Je moet blijven bewegen om te zorgen dat ie het blijft doen. Soms beweeg je niet en dan staat ie stil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slijtage, vuil, niet tijdig bewogen, batterij op zijn einde, gevoelig voor je hartslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk type horloge is het? Een automaat of een eco drive? Automaten zul je toch moeten laten bewegen,anders winden ze zich niet op. Als je er 2 hebt zal één van de beide ongedragen blijven,of je moet ze elke dag omwisselen.
Een eco drive daarentegen is een niet automatisch batterijloos horloge dat door middel van licht en een condensator wordt opgeladen en in opgelade toestand zelfs in het donker 6 tot 9 maanden blijft lopen. Maar ik weet niet of Rolex dergelijke types voert. Ik ben bang,dat je neppers hebt en daar moet je niet te veel van verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eco drive op een Rolex? -1
Eco drive is van Citizen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is mij bekend rosa,op het ogenblik heb ik er één om mijn pols. Ik doe op het type zelfvoorzienend horloge als eco drive.
Het zou kunnen dat Rolex ook iets dergelijks had.
Ik heb trouwens niet gesuggereerd,dat eco drive van Rolex is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat je Eco drive en Rolex in een zin zegt kan dat verwarring scheppen. Net als Kinetic van Seiko is, wordt het vaak gebruikt om een automatisch horloge aan te duiden.
Je moet ze af en toe bewegen, volgens mij moet je ze elke dag even dragen, maar ik weet dat niet precies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zeker weet dat ze echt zijn.( omdat je de certificaten hebt bv of laten openmaken met een burgeon door een gecertificeerde rolex verkoper. Dan kunnen er twee dingen mis zijn.

1. De juwels zijn versleten, hierdoor draait de rotor niet goed en kan de energie niet worden opgeslagen. (gebeurd alleen met hele oude modelen)

2. de rubbertjes aan de binnenring zijn opgedroogd waardoor er stof binnenmont. Die gaat aan de as van de rotor hechten en dit veroorzaakt punt 1.

Toegevoegd na 3 minuten:
btw een " burgeon" is de rolextool om kasten open te maken. Hierdoor kan een leek het binnenwerk zien.
Voor precieze acceptabele afwijking (-4 en +6 sec per 24 uur) verwijs ik je door naar deze site.
http://www.cosc.ch/portrait.php?lang=fr