Waarom associëren we bepaalde parfums met "oma's"?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Annswers
13 jaar geleden
Ik associeer Old Spice altijd met opa's!

Het beste antwoord

Dat zullen vaak de wat oudere merken zijn, vroeger was er niet zoveel keus.
4711 en Maja zeep zijn daar goede voorbeelden van, onze oma's gebruikten dit, vandaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maja zeep! Nou je het zegt, wat grappig. Mijn oma gebruikte dat altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die van mij ook , kreeg elke verjaardag weer een voorraad voor een jaar, 't arme mens, had ook geen keus!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn oma had van die seringen zeep
ook kasten vol ze legden t zelfs tussen t wasgoed

Andere antwoorden (5)

Doordat vroeger alle oma's naar 4711 roken, jakkes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn oma gebruikte nina richi of zoiets
echt een onderjurk geur
als ik die geur ruik moet ik altijd aan haar denken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En Tosca is/was er ook zo één :-). Toch heeft het ook wel iets "knussigs", zeker dat 4711 :-).
Oh, en opa's konden er ook wat van met Tabac Original en Old Spice.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik nogsteeds Tosca dagcreme en bestel het via internet omdat het niet meer in de winkel is. Ik vind het heerlijk.
Pfff. Dan maar ouderwets. van mij een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt waar? Ik wist helemaal niet meer dat het bestond. Ondanks dat het een zgn. oma-luchtje was vond ik het ook altijd erg lekker. Goh, leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn vaak de zoeterige creme-achtige luchtjes.
Fenjal is ook zo'n voorbeeld.
Gloria van der Bilt is er nog zo een. Vraag me af waarom deze oudere mensen niet met de tijd meegaan. Maar misschien dragen wij als we 80 zijn ook nog wel dezelfde luchtjes als nu. We zullen zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We associëren geur altijd met onze beleving hier van. Als we bijvoorbeeld ooit een geur hebben geroken bij iemand word dit opgeslagen in onze hersenen waardoor we als we deze geur weer ruiken deze associëren met die persoon, in dit geval zou dat een oma kunnen zijn.

Ander voorbeeld is bijvoorbeeld het geurtje van je moeder, als je deze op iemand anders ruikt herken je je moeder hierin.