Hoe vaak moet je een leren jas invetten ?

Ik heb em nu al bijna 2 jaar en nog nooit ingevet met iets.
Toen ik die jas net had ruikte ie superlekker, maar na een tijdje ging die geur er vanaf. Moet ik em invetten ergens mee na een bepaalde tijd ? en waarmee dan ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al twee jaar niet ingevet? Dat is sneu.

Het beste antwoord

Er bestaan adviezen over hoe vaak je onderhoud voor van alles en nog wat moet plegen. Dit zijn slechts richtlijnen. Maar hoe vaak je daadwerkelijk dingen; apparaten; leren banken/jassen etc. moet onderhouden, verschilt per gebruiker en omstandigheden. Als ik jou verhaal goed lees, is het nu tijd om onderhoud te plegen. Het is het beste om je jas met goed leervet in te smeren. Dit houdt het leer soepel en waterdicht. Dit leervet kun je kopen bij zaken met motorkleding of bij goede schoenmakers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het merk Nickwax heeft een heel soepele was die geschikt is voor leren jassen en die lekker ruikt... kun je kopen bij een goeie buitensportwinkel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenks Deva, zal ik eens naar zoeken.
je moet 2x in het jaar invetten. wanneer het kouder word en daarna.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het makkelijkste is om je jas te behandelen na het draagseisoen. Het gebruikte middel kan dan goed intrekken en je kan het dan nooit vergeten of je je jas wel behandeld hebt.