Hoe gebruik je aluinkristallen als deodorant?

In Egypte heb ik aluinkristallen gekocht. Deze kun je als deodorant en/of aftershave gebruiken.

(Ben wel bekend met een kant-en-klare aluindeodorant)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En het helpt bij het scheren als je je gesneden hebt, dan stelpt het veel sneller... Als je man bent natuurlijk... :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Overijverige moderator: 1) het is een deodorant
2) het is een bloedstelpingsmiddel dank je wel voor de hulp... :-)

Het beste antwoord

Even nat maken en je oksels ermee inwrijven. Je kunt er wel een half jaar gebruik maken, is geurloos en werkt ook nog eens ontzettend goed. En je krijgt geen transpiratievlekken meer in (witte) kleding! Dus besparen op 2 manieren!
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik kan de aluin alleen maar van vroeger, ze gebruikte het na het scheren als er een wondje was. De kristal werd op het wondje gedrukt tot het bloeden over was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Nog steeds te koop bij de drogist hoor!
Wie is die dame die het vroeger gebruikte bij jou?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Buurvrouw.
aluin gaat de productie van zweet tegen en naast het gebruik als deo kun je het ook gebruiken als bloedstelpend middel bij kleine wondjes (bijv. met scheren met mesjes)... het doet de huid samentrekken (adstringerende werking) waardoor de bloeding stopt... het vroeger een vast onderdeel bij de scheerspullen van mijn vader...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een kristal is vast en en deo is vloeibaar/gas, ik snap ff niet hoe je een kristal als deo gebruik. Aluin is overigens een dubbelzout; kalium/aluminiumsulfaat en stelpen het bloeden. Kennelijk werkt het ook als het in oplossing is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt ook 'smeer'deo's: crèmes en sticks.
helemaal eens met 'antwoordman'. gewoon even onder de kraan en wrijven zoals je met een deo-roller zou doen. bovendien is het een ideale product als je allergisch bent voor geparfumeerde deodorant. een keer per dag gebruiken is voldoende.